کد خبر: ۷۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

کودتا در چین؟

انجام کودتای نظامی در چین تکذیب شد و اوضاع در پایتخت این کشور طبیعی گزارش می شود.
کودتا در چین؟
آفتاب‌‌نیوز :

کودتای نظامی در چین غیرواقعی است و اوضاع در پکن، پایتخت این کشور طبیعی بوده و ساکنان این شهر به طور عادی به فعالیت‌های روزانه خود مشغول هستند.

خبرگزاری روسی تاس با تکذیب خبر کودتای نظامی در چین اعلام کرد که ساکنان پایتخت چین، در حال گذراندن هفته طلایی خود در تعطیلات رسمی هفت روزه به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین هستند که در روز نخست اکتبر خواهد بود و میدان تیانمن پکن با انواع گل‌ها تزئین گردیده که گل آرایی زیبای این میدان باعث جذب گردشگران زیادی از سرتاسر جهان می‌شود.

روز گذشته برخی وب سایت‌های خبری و اکانت‌های توئیتری از برکناری شیء جینپینگ رئیس جمهوری چین خبر داده و نوشته‌اند او در بازداشت خانگی قرار گرفته است.

همچنین برخی از شهروندان و خبرنگاران چینی فعال در توئیتر ادعا کردند که پکن تحت تصرف نظامی قرار گرفته است.

در گزارش دیگری که در وب سایت نیوز هایلند ویژن منتشر شده آمده است که هو جین تائو، رئیس جمهور سابق چین و ون جیابئو، نخست وزیر سابق چین، سونگ پینگ، عضو سابق کمیته دائمی را متقاعد کرده و کنترل دفتر گارد مرکزی را به دست گرفته‌اند. درگزارش دیگری که در وبسایت نیوزروم پست منتشر شده آمده است که توئیتر مملو از اخباری در خصوص بازداشت خانگی شیء جینپینگ شده است و برخی از فعالان چینی حاضر در توئیتر با ارسال تصاویری ادعا کرده‌اند که کاروانی از ادوات زرهی و نظامی به سمت پکن در حال حرکت هستند.

انتشار این خبرها همزمان با جشن سالگرد انقلاب چین صورت گرفته و حکایت از آن دارد که مخالفان دولت چین به شدت در تلاش برای خبرسازی علیه پکن هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین