کد خبر: ۷۹۶۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

بیانیه مشترک عربستان، انگلیس، آمریکا و امارات درباره یمن

وزرا و نمایندگان دولت‌های عربستان، انگلیس،‌ آمریکا و امارات در در بیانیه مشترکی تاکید کردند، آتش‌بس و سازش سیاسی پایدار باید دو هدف نهایی روند سیاسی یمنی‌ها با نظارت سازمان ملل باشد.
بیانیه مشترک عربستان، انگلیس، آمریکا و امارات درباره یمن
آفتاب‌‌نیوز :

 وزرا و نمایندگان دولت‌های عربستان، انگلیس،‌ آمریکا و امارات ۲۰ سپتامبر نشستی برای بررسی وضعیت یمن داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، آنها در پایان این نشست با انتشار بیانیه مشترکی بر پایبندی خود به وحدت، تمامیت، استقلال و حاکمیت ملی یمن و حمایت از مردم آن با انجام هر گونه تلاشی برای پایان دادن به این درگیری و بحران انسانی مستمر در این کشور تاکید کردند.

این چهار کشور در بیانیه خود ضمن استقبال از نتایج چشمگیری که آتش‌بس از زمان اجرا در تاریخ دوم آوریل ۲۰۲۲ برای مردم یمن داشته و نیز استمرار اقدامات اعتمادساز از جمله تسهیل انتقال سوخت به بندر حدیده و ازسرگیری پروازها در فرودگاه صنعاء، انجام اقدامات به تعلیق درآمده از جمله بازگشایی مسیرهای اصلی اطراف تعز و توافق درباره سازوکار مشترکی جهت پرداخت حقوق کارمندان بخش‌های غیرنظامی را خواستار شدند.

همچنین آنها "تدابیر نظامی گسترده نیروهای وابسته به انصارالله و تمامی حملاتی که مانع برقراری آتش‌بس می‌شوند از جمله حملات اخیر انصارالله به تعز و نیز رژه نظامی آنها در حدیده را محکوم کرده و به منزله نقض توافقنامه حدیده دانستند".

وزرا و نمایندگان این چهار کشور بر حمایت خود از اقدامات هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و گسترش دامنه آتش‌بس در دوم اکتبر ۲۰۲۲ و نیز اجرای کامل تمامی شروط آن تاکید کردند.

طبق گزارش واس، آنها ضمن تاکید بر حمایت خود از شورای ریاستی یمن، توافق کردند که آتش‌بس و سازش سیاسی پایدار باید دو هدف نهایی روند سیاسی باشد که یمنی‌ها با نظارت سازمان ملل در پیش گرفته‌اند و چنین سازشی باید بر اساس اصول توافق شده و قطعنامه‌های شورای امنیت باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین