کد خبر: ۷۹۶۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸

روسیه: انهدام دو جنگنده و ۱۲ پهپاد ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام کشته شدن ۳۴۰ نظامی و شبه‌نظامی اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته از انهدام دو جنگنده و 12 پهپاد ارتش اوکراین خبر داد.
روسیه: انهدام دو جنگنده و ۱۲ پهپاد ارتش اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

«ایگور کوناشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در حملات متعدد ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۴۰ نظامی و شبه‌نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش وبگاه روسیا الیوم، او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که حدود ۱۰۰ شبه نظامی در حمله موشکی به یک مقر نظامی در نزدیکی شهر زاپوروژیه کشته شدند، همچنین حملات دقیق نیروی هوایی روسیه ۵۰ شبه نظامی را در نزدیکی شهرک «آنوفکا» در منطقه «دونتسک» از پا در آورد.

طبق این بیانیه در حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه در نزدیکی شهرک «مارینکا» در منطقه دونتسک نیز ۵۰ شبه‌نظامی اوکراینی کشته شدند.

«ایگور کوناشینکف» افزود: «حملات بسیار دقیق نیروی هوایی روسیه منجر به کشته شدن حدود ۳۰ شبه نظامی در منطقه خرسون شد و در محور نیکولایف - کریووی روگ نیز تلفات نیروهای اوکراینی به بیش از ۱۱۰ کشته و مجروح رسید».

وی ادامه داد: «جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه دو جنگنده میگ ۲۹ اوکراینی را در منطقه نیکولایف سرنگون کردند... نیروهای پدافند هوایی روسیه نیز ۱۲ پهپاد اوکراینی را در نقاط جداگانه در مناطق جمهوری خلق دونتسک، زاپوروژیه و خرسون سرنگون کردند».

از سوی دیگر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت که آمریکا به حمایت از اوکراین برای کاهش تهدیدات پوتین ادامه خواهد داد. سالیوان مدعی شد که ارتش روسیه در بن‌بست قرار گرفته و ارتش اوکراین در میدان نبرد پیروزی‌هایی را بدست آورده و مانع پیشروی روس‌ها شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین