کد خبر: ۷۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

آلمان از پیشرفت مذاکرات برای واردات گاز از خلیج‌فارس خبر داد

صدراعظم آلمان از پیشرفت مذاکرات برای واردات گاز از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: برلین دیگر به یک منبع واحد انرژی تکیه نخواهد کرد.
آلمان از پیشرفت مذاکرات برای واردات گاز از خلیج‌فارس خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

اولاف شولتس روز یکشنبه در ابوظبی، از پیشرفت مذاکرات برای تولید و خرید گاز و گازوئیل در مذاکرات با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد.

وی با یادآوری سرمایه‌گذاری برلین در حوزه ایجاد زیرساخت‌ برای واردات گاز، ابراز امیدواری کرد که این زیرساخت‌ها تا سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که افزایش تولید گاز مایع در جهان، بتواند کاهش عرضه ناشی از جنگ اوکراین را جبران کند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به بحران انرژی در اروپا و به‌ویژه آلمان بعد از شروع جنگ اوکراین، هدف شولتس از سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را تنوع بخشیدن به منابع انرژی این کشور عنوان کرد.

شولتس روز شنبه در جده با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار و امروز نیز با مقامات امارات متحده عربی دیدار کرد. وی برای مذاکره با امیر قطر، اواخر امروز به دوحه سفر می‌کند.

شولتس در حالی عازم قطر می شود که شرکت نفتی توتال فرانسه روز گذشته قراردادی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار با دوحه، برای توسعه میادین گازی این کشور امضا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین