کد خبر: ۷۹۶۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

بازار رمزارزها/ نوسانات بیت‌کوین رکورد زد

بر اساس آخرین گزارشی که از سوی شرکت تحقیقاتی و اطلاعات ارز دیجیتال مساری (Messari) منتشر شده، نوسانات بیت‌کوین (BTC) طی سه ماهه سوم روند نزولی داشته است.
بازار رمزارزها/ نوسانات بیت‌کوین رکورد زد
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اطلاعات پلتفرم تحقیقاتی، ارز دیجیتال طی این مدت نوسانات کمتری را به ثبت رساند زیرا کریپتو نسبت به پایین‌ترین سطح ژوئن بهبودی جزئی را ثبت کرده است؛ بنابراین در حالی که بیت‌کوین بار دیگر در ماه سپتامبر به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد، بهبود از سطح ۱۷ هزار و۶۰۰ دلار در ژوئن و آزمایش مجدد مقاومت‌های کلیدی نزدیک به ۲۵ هزار دلار در اواسط آگوست کلیدی بودند.

به گزارش کوین، کونا گوئل و سامی کساب از مساری در مورد وضعیت بیت‌کوین طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ گزارش کردند که نوسانات در سه ماهه سوم به تدریج کاهش یافته است و میانگین نوسانات ۳۰ روزه برای ماه آگوست ۶۰ درصد در مقایسه با بیش از ۸۰ درصد ماه ژوئن بود.

تحلیلگران افزودند که نوسانات کمتر برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار، باعث شد که بازار ارزهای دیجیتال گسترده‌تر، نقدینگی بسیار کمتری را در طول دوره ثبت کند. به عنوان مثال، مجموع نقدینگی‌های طولانی‌مدت در ماه آگوست به پنج میلیارد دلار رسید که بیش از ۵۰ درصد از ۱۰.۸ میلیارد دلار ثبت شده در ژوئن کاهش داشت.

در مورد کل نقدینگی‌های کوتاه‌مدت، این رقم در ماه گذشته به ۳.۵ میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که در ماه ژوئن ۶.۶ میلیارد دلار را ثبت کرده است.

مساری خاطرنشان کرد: از آنجایی که قیمت کریپتو در طول سه ماهه افزایش یافت، بیت‌کوین بیشتر شبیه سهام فناوری معامله شد زیرا نزدک ۱۰۰ را دنبال کرد.

این اتفاق نه تنها زمانی رخ داد که وجوه صندوق فدرال در طول سه ماه افزایش یافت بلکه منعکس‌کننده بازگشت به اواخر سال ۲۰۲۱ بود. پیش از این، در دسترس بودن پول آسان در میان پذیرش نهادی، به تقویت بازار افزایشی کمک کرده بود.

برای سه ماهه، میانگین همبستگی بین بیت‌کوین و نزدک ۱۰۰ به میزان ۰.۶ بود زیرا تورم و افزایش نرخ غالب بودند و در کمال تعجب، طلای دیجیتال و طلای فیزیکی همبستگی بسیار کمتری ثبت کردند؛ کساب و گوئل نوشتند که میانگین همبستگی سه ماهه بین این دو دارایی ۰.۲ بود.

به‌طور کلی، سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شاهد این مورد بوده است که بیت‌کوین به‌طور اساسی دو موقعیت کلیدی خود را (به عنوان محافظ تورم و دارایی ذخیره ارزش) در بحبوحه سقوط بازار نزولی از دست داده است که باعث کاهش بیش از ۷۲ درصدی از رکوردهای بی‌سابقه در سال ۲۰۲۱ شد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۲۶.۸۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۰۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۳ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳.۸۱ میلیارد دلار است که ۲.۳۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۵۸ میلیارد دلار است که ۶.۶۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۸.۶۸ میلیارد دلار است که ۹۰.۴۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۴ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۸ هزار و ۸۷۱.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۶ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۰۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۳ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۲.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۶ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۴۸۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۱۴ درصد کاهش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۴۴۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۶ درصد کاهش

۸- سولانا

قیمت: ۳۲.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۵ درصد کاهش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۹۲ درصد کاهش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۸ درصد کاهش

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین