کد خبر: ۷۹۶۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

اکثر دموکرات‌ها دور دوم ریاست بایدن را نمی‌خواهند

یک نظرسنجی تازه نشان داد که تنها ۳۵ درصد از دموکرات‌ها و مستقل‌های مایل به دموکرات‌ها از نامزدی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت می‌کنند. ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان، می‌خواهند حزب دموکرات یک نماینده جدید معرفی کند.
اکثر دموکرات‌ها دور دوم ریاست بایدن را نمی‌خواهند
آفتاب‌‌نیوز :

 دموکرات‌ها در حالی خواستار معرفی نماینده جدید شده‌اند که ۴۷ درصد از جمهوری‌خواهان خواستار نامزدی دوباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور هستند و تنها ۴۶ درصد از آن‌ها نماینده جدیدی می‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، در بین آمریکایی‌ها، حمایت از بایدن پایین است و تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست از عملکرد او راضی هستند. میزان نارضایتی از عملکرد بایدن ۵۳ درصد است و پایین نمره او در اقتصاد است. تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان از رهبری اقتصادی او راضی هستند و این در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به نفع دموکرات‌ها نیست، زیرا ۸۴ درصد از رای‌دهندگان باور دارند که اقتصاد مهم‌ترین مسئله‌ای است که بر رای آن‌ها برای کنگره اثر می‌گذارد.

در یک رقابت فرضی میان ترامپ و بایدن، جو بایدن با ۲ درصد اختلاف پیروز می‌شود، اما اگر تنها از رای‌دهندگان ثبت‌شده نظرسنجی شود، این نتیجه معکوس می‌شود. همچنین ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان باور دارند که ترامپ باید به جرم دست‌کم یکی از اتهاماتش در تحقیقات فدرال، محکوم شود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که احتمال دارد در انتخابات میان‌دوره‌ کنگره آمریکا که ماه نوامبر برگزار می‌شود، جمهوری‌خواهان با ۴۷ درصد در مقابل ۴۶ درصد، دموکرات‌ها را شکست دهند. اما وقتی تنها آرای افرادی را در نظر بگیریم که اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد رای خواهند داد، نتایج به ۵۱-۴۶ تغییر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین