کد خبر: ۷۹۶۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

میکروفن روشن برای آقای رئیس‌جمهور دردسرساز شد

رئیس جمهوری کره جنوبی در حالیکه روز چهارشنبه پس از یک گفتگوی کوتاه با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش در حال خروج از یک نشست در نیویورک بود، بدون اینکه بداند میکرونش روشن است، ناسزا می‌گفت.
میکروفن روشن برای آقای رئیس‌جمهور دردسرساز شد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، گزارش‌های نادرست رسانه‌ای درباره اظهاراتش، تهدیدی برای تخریب روابط با آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در پی توهین‌های او با میکروفن روشن در جریان سفر اخیرش به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است.

یکسری گاف و مناقشات در نخستین سفر‌های خارجی رئیس جمهوری کره جنوبی از جمله به انگلیس و کانادا مطرح شد و باعث شد تا میزان محبوبیت او پایین بیاید و انتقاد‌هایی از سوی برخی از قانونگذاران حتی در میان حزب وی مطرح شود.

در مناقشه آمیزترین اتفاق، رئیس جمهوری کره جنوبی در حالیکه روز چهارشنبه پس از یک گفتگوی کوتاه با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش در حال خروج از یک نشست در نیویورک بود، بدون اینکه بداند میکرونش روشن است، ناسزا می‌گفت.

قانونگذاران اپوزیسیون رئیس جمهوری کره جنوبی را به توهین به بایدن و بی اعتبار کردن کره جنوبی متهم کرده و رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که یون سوک یول به بایدن می‌گفته که اگر کنگره ایالات متحده لایحه‌ای را در رابطه با تأمین مالی یک طرح جهانی تصویب نکند، باید شرمنده شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی خطاب به پارک جین، وزیر خارجه این کشور در یک ویدئو که توسط شبکه‌های خبری کره جنوبی منتشر شد، گفته بود: اگر این حرامزاده‌ها از تصویب این لایحه در پارلمان امتناع کنند، چه شرمساریی رخ می‌دهد.

دبیر خبری ریاست جمهوری کره جنوبی، اما این اتهام زنی‌ها را رد کرده و گفت: یون سوک یول بدون اشاره به بایدن به پارلمان کره جنوبی اشاره داشت.

رئیس جمهوری کره جنوبی در پاسخ به خبرنگاران درباره این رویداد گفت: خوب، به جای بحث و جدل، نظر من این است؛ بجز یکی دو تا ابرقدرت در جهان، هیچ کشور دیگری نمی‌تواند به طور کامل از جان و امنیت مردم خود با توانایی‌هایی که دارد، محافظت کند. مایلم بگویم که تخریب ائتلاف با این گزارش‌ها که جزئی از حقیقت نیست، مردم را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.

حزب اصلی اپوزیسیون کره جنوبی "دموکراتیک" به یون سوک یول تاکید کرده تا بابت این مناقشه بحث برانگیز عذرخواهی و مشاور امنیت ملی، معاون خودش و وزیر خارجه را اخراج کند.

رهبر اپوزیسیون در پارلمان کره جنوبی نیز گفته اگر که یون سوک یول امروز کاری از پیش نبرد، قطعنامه‌ای را برای اخراج این افراد به پارلمان پیشنهاد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین