کد خبر: ۷۹۶۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

عکس| توئیت جدید ایلان ماسک دربار اینترنت ماهواره‌ای و حقیقتی که ایرانی‌ها باید بدانند!

اینترنت ماهواره ای استارلینک به سرعت در حال رشد است و بر شمار کاربران آن در سراسر جهان افزوده می‌شود. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت تحت مدیریت او، اسپیس ایکس تا به امروز بیش از یک میلیون ترمینال یا همان دیشاستارلینک تولید کرده است.
عکس| توئیت جدید ایلان ماسک دربار اینترنت ماهواره‌ای و حقیقتی که ایرانی‌ها باید بدانند!
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای اخیر خبر تولید 1 میلیون ترمینال از سوی برخی منابع اعلام شده بود، اما امکان تایید آن‌ها وجود نداشت. اماحالا مدیرعامل اسپیس ایکس توئیتی نوشته است که استارلینک حالا بیش از یک میلیون ترمینال تولید کرده است.

تولید 1 میلیون ترمینال در 19 ماه

اسپیس ایکس در فوریه 2021 پیش فروش عمده کیت‌های استارلینک را شروع کرد و حالا پس از تقریبا 19 ماه، میزانتولید کیت‌ها به بیش از 1 میلیون رسیده است. از آن زمان تا به امروز، استارلینک به کشورهای زیادی راه پیدا کرده وکاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

عکس| توئیت جدید ایلان ماسک دربار اینترنت ماهواره‌ای و حقیقتی که ایرانی‌ها باید بدانند!

چند روز پیش ایلان ماسک پس از فعال شدن استارلینک در قطب جنوب مدعی سرویس‌دهی آن در 7 قاره جهان شد. مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین گفته بود که سرویس استارلینک را در ایران فعال می کند. البته اخیرا گفته شده که اینسرویس در ایران فعال شده است.

البته حتی اگر استارلینک در ایران فعال شده باشد، باز هم کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند چرا که به ترمینالنیاز دارند. علاوه بر ترمینال، باید سرویس هم تهیه کرد؛ سرویسی که ماهانه 110 دلار روی دست کاربران هزینه می‌گذارد. هزینه خود ترمینال یا کیت‌ها هم برابر 599 دلار است.

تا زمانی که کیت‌ها به کشورمان نرسند و در اختیار کاربران قرار نگیرند، احتمال استفاده از اینترنت ماهواره ایاستارلینک در کشورمان وجود ندارد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم اپ‌هایی که هم اکنون در شبکه‌های اجتماعیو پیام‌رسان‌ها به عنوان اپ استارلینک برای ارائه اینترنت دست به دست می‌شوند، در حقیقت بد افزار هایی هستند کهگوشی‌های کاربران را آلوده می‌کنند.

دیجیاتو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین