کد خبر: ۷۹۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

"شهرت" و "دوستان ثروتمند ناشناس"؛ انگیزه‌های ترامپ برای نامزدی ریاست جمهوری

بر اساس محتوای یک کتاب جدید درباره دونالد ترامپ، این رئیس جمهور سابق آمریکا استدلال کرد به این دلیل خواستار نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا شد چون "دوستان ثروتمند ناشناسی" داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندپیندنت ایرلند، مگی هابرمان، روزنامه‌نگار روزنامه نیویورک تایمز، از محتوای سه گفتگویی که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام داد به منظور نگارش کتابش تحت عنوان "شیاد: ساخته شدن دونالد ترامپ و شکسته شدن آمریکا" استفاده کرده است. موضوع این کتاب وقایع‌نگاری مسیر کاری ترامپ از یک تاجر شهر نیویورک به رئیس جمهوری آمریکا است.

بر اساس بخش‌هایی از این کتاب که در مجله آتلانتیک انتشار یافت، ترامپ در یک مقطع از این گفتگو ظاهرا اذعان می‌کند، میل او به شهرت بوده که نهایتا منجر به ورود او به رقابت برای ریاست جمهوری آمریکا شده است.

ترامپ در این گفتگو به هابرمان درباره دلیل نامزدی‌اش برای ریاست جمهوری آمریکا گفت: سوالی که تاکنون بیشتر از هر سوال دیگری از من پرسیده شده، این است: آیا اگر مجبور بودی دوباره این کار را انجام دهی، آن را انجام می‌دادی؟

ترامپ ادامه داد: جواب من مثبت است و فکر می‌کنم که این کار را می‌کردم. چون من این‌طوری به آن نگاه می‌کنم که دوستان ثروتمند خیلی زیادی دارم و هیچ کس نمی‌داند آنها چه کسانی هستند.

هابرمان در ادامه متذکر شد، اولین فکری که ترامپ درباره رسیدن به ریاست جمهوری داشته این بوده که آن را "ماشین شهرت" می‌دانسته است.

این روزنامه نگار نیویورک تایمز در کتابش درباره ترامپ نوشت: "او در اندیشه‌اش درباره خدمت به عنوان رئیس جمهور آمریکا هیچ صحبتی از خدمت دولتی یا دستاوردهایی که خواهد داشت نکرد، بلکه فقط در نظر او ریاست جمهوری آمریکا یک ماشین شهرت است و بسیاری از تجارب تنها زمانی که کسی به آنها غبطه بخورد، ارزش دارند!"

به نوشته هابرمان، وقتی او از ترامپ پرسید چه چیز ریاست جمهوری را می‌‍پسندد، این رئیس جمهور سابق آمریکا پاسخ داد، انجام کارها و فهرستی از چندین دستاورد را مطرح کرد.

ترامپ همچنین در این مصاحبه اظهارنظرهای توهین آمیزی را درباره دوستان جمهوری‌خواهش از جمله ران دسانتیس، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا و میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مطرح کرد. ترامپ در توصیف دسانتیس او را "چاق و نق‌نقو" و میچ مک‌کانل را "کثافت" خواند.

به نوشته ایندیپندنت جنجالی‌ترین قسمت این کتاب آنجاست که هابرمان فاش می‌کند ترامپ با اینکه در زمان ترک ریاست‌جمهوری آمریکا اسناد دولتی را با خودش از کاخ سفید برده، مخالفت میکند.

او می‌نویسد: وقتی من از او پرسیدم، آیا هنگام خروج از کاخ سفید اسناد قابل توجهی را از آنجا با خودش برده است یا خیر او گفت: "هیچ چیزی که خیلی مهم بوده باشد نبردم. خیر!"

بر اساس این گزارش، ترامپ در مورد نامه‌هایی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای او در دوران ریاست جمهوری‌اش فرستاد متناقض حرف زد؛ نامه‌هایی که پیشتر گزارش شد او با خودش از کاخ سفید به اقامتگاه مارالاگو منتقل کرده بود.

به گفته هابرمن، وقتی از ترامپ پرسید، آیا توانسته این نامه را با خودش ببرد، ظاهرا ترامپ تعجب و ادعا کرد که این اسناد در بایگانی ملی آمریکا هستند.

او ادامه داد: "خیر من فکر می‌کنم که آنها در بایگانی ملی هستند. اما... اکثر آنها در بایگانی هستند، اما در ارتباط با نامه‌های کیم جونگ اون...ما چیزهای شگفت انگیزی داریم."

در ماه فوریه، واشنگتن پست فاش کرده که به اصطلاح "نامه‌های عاشقانه" کیم جونگ اون به ترامپ در میان "چندین جعبه" اسناد کاخ سفید که چند وقت پیش توسط کارمندان بایگانی ملی آمریکا در محل اقامتگاه مارالاگو توقیف شدند، بوده‌اند.

در بخشی از کتاب، هابرمن می‌نویسد، ترامپ همچنین تلویحا به این اشاره کرد که حتی پس از ترک کاخ سفید با رهبر کره شمالی در تماس بوده است.

وقتی از او پرسیده شد آیا هنوز با دیگر رهبران جهان رابطه دارد یا خیر، او تاکید کرد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یا شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در ارتباط نیست.

اما وقتی در مورد کیم جونگ اون از ترامپ پرسیده شد، او در جمله‌ای ناتمام گفت: "خب، نمی‌خواهم دقیقاً بگویم، اما…".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین