کد خبر: ۷۹۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

تصاویر| پیاده‌روی از خانه تا مدرسه

در زندگی ماشینی امروز پیاده‌روی علاوه بر کمک به سلامت و نشاط افراد می‌تواند در رأس برنامه‌های مهار ترافیک هم قرار بگیرد؛ از خانه تا مدرسه مسیری برای آموزش ورزش‌های ساده به فرزندان است.
تصاویر| پیاده‌روی از خانه تا مدرسه
آفتاب‌‌نیوز :

اگر فرزند ما از سنین کم بیاموزد که چطور بین خانه و مدرسه رفت‌وآمد داشته باشد، هم سلامت جسمی‌اش تأمین می‌شود و هم در آینده فردی مسئولیت‌پذیر در قبال زندگی‌اش خواهد بود

برای مثال پدر یا مادر می‌توانند با قدم زدن صبحگاهی شانه‌به‌شانه کودکشان، او را تا مدرسه همراهی کنند و در مسیر باب گفت‌وگو درباره خیلی مسائل مهم تربیتی را با فرزندشان بگشایند؛ یا اگر فرزند دانش‌آموز نوجوانی دارید به او بیاموزید که چطور در کمترین زمان با بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی خودش را به مدرسه برساند. پیاده‌روی در سبک زندگی می‌تواند بی‌شمار مزایای جسمی و روحی و اجتماعی و حتی زیست‌محیطی به همراه داشته باشد.

پیاده‌روی به سمت مدرسه می‌تواند از استرس و ضربان قلب و فشارخون بالا در کودکان جلوگیری کند، صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره، صرفه‌جویی در زمان، کمک به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا و درنتیجه کمک به‌سلامتی همه افراد جامعه از مزایای پیاده‌روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین