کد خبر: ۷۹۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

رئیس الیزه، به کاخ سفید می‌رود

رئیس‌جمهوری آمریکا در دسامبر میزبان رئیس‌جمهوری فرانسه در کاخ سفید خواهد بود. این اولین سفر "رسمی" یک مقام خارجی به واشنگتن از زمان روی کار آمدن بایدن است.
رئیس الیزه، به کاخ سفید می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

 «کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش در اول دسامبر میزبان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ژان-پی‌یر گفت: این اولین سفر رسمی به ایالات متحده در دولت جو بایدن – کامالا هریس خواهد بود. این نشان‌دهنده روابط عمیق و بادوام میان ایالات متحده و فرانسه، قدیمی‌ترین متحد ماست. این رهبران در رابطه با شراکت‌ نزدیک ادامه‌دار ما در مسائل جهانی مشترک و حوزه‌های منافع دوجانبه رایزنی خواهند داشت.

سفرهای دولتی بسیار پر زرق و برق‌تر است و به نسبت دیگر سفرهای مقام‌های خارجی، باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

آنها در یک ضیافت شام رسمی با حضور سایر قانونگذاران و میهمانان مشهور حاضر خواهند بود و این می‌تواند شامل جشن‌های اضافی برای تأکید بر رابطه این دو رهبر باشند. ماکرون در آوریل ۲۰۱۸ در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با دعوت رسمی راهی کاخ سفید شده بود.

بایدن از زمان روی کار آمدن در ژانویه میزبان یک رهبر خارجی در سفری رسمی نبوده است و عمده دلیل آن پاندمی کروناست.

این دو رهبر احتمالاً در مورد تغییرات آب و هوایی، اقتصاد جهانی و جنگ در اوکراین بحث خواهند کرد. ایالات متحده و فرانسه در میان گروهی از متحدان به شمار می‌روند که به دنبال فشار بر روسیه به دلیل حمله به اوکراین و همچنین حمایت از نیروهای اوکراینی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین