کد خبر: ۷۹۷۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

توضیح وزیر ارتباطات درباره قطع اینترنت و فیلتر واتساپ و اینستاگرام/ کی وصل خواهند شد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه "برخی پلتفرم‌های آمریکایی در ناآرامی‌های اخیر نقش سازماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند"، گفت: محدودیت‌های ایجاد شده بر اساس تشخیص مراجع ذیصلاح بوده و برداشتن آن هم به صلاحدید همان مراجع خواهد بود.
توضیح وزیر ارتباطات درباره قطع اینترنت و فیلتر واتساپ و اینستاگرام/ کی وصل خواهند شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

 عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های به وجود در فضای مجازی اظهار داشت: برخی از پلتفرم‌های عمدتاً آمریکایی، در این اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و موجب وارد آمدن خسارت زیادی به مردم شدند.

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات اضافه کرد: ما تلاش خود را خواهیم کرد که کسب و کار‌ها آسیب نبینند از این رو ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌ها و سکو‌های داخلی فراهم می‌کنیم تا مردم برای برقراری ارتباطات خود به مشکل برخورد نکنند.

وی گفت: همچنان که کسب و کار‌های فیزیکی در این مدت آسیب دیدند، خساراتی برای کسب‌وکار‌های مجازی وجود داشت. هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند. تشخیص اینکه این فیلترینگ دائمی است یا موقت، به عهده مراجع ذیصلاح است.

زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه‌هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره‌ای از سوی آمریکا اظهار داشت: اهداف آن‌ها در فراهم کردن ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته هیچگاه به دنبال منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم نبوده اند. آن‌ها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذار نکرده اند و این اقدام هم در همین راستا است.

وی اظهار داشت: اگر هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای بر اساس قواعد بین‌المللی ماهواره‌ای بخواهد قوانین سرزمینی یک کشور را به رسمیت بشناسد، ما دستش را به گرمی می‌فشاریم. زیرا هموطنانی که در مناطق کوهستانی ساکن هستند، به اینترنت دسترسی ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
6
یعنی همین است که هست
توضیح هم نخواهید
پلتفرم ها سازماندهی کرده اند!؟!؟!؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین