کد خبر: ۷۹۷۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

فیلم «عنکبوت مقدس» نماینده دانمارک شد

کشور دانمارک فیلم «عنکبوت مقدس» که در جشنواره کن جنجال‌های بسیاری به وجود آورده بود را به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است.
فیلم «عنکبوت مقدس» نماینده دانمارک شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسکرین دیلی، «کشور دانمارک فیلم تریلر «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی را، به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاد.

موسسه فیلم دانمارک، «عنکبوت مقدس» علی عباسی ر ا در کنار فیلم‌های «بقیه عمر» ساخته فرل پترسون و «همانطور در بهشت» ساخته تی لیندنبورگ به عنوان سه گزینه نهایی خود برای شرکت در اسکار انتخاب کرده بود که در نهایت فیلم «عنکبوت مقدس» به عنوان نماینده این کشور معرفی شد.»

فیلم «جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار

هفته گذشته کمیته معرفی نماینده سینمای ایران که زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی شکل گرفته است فیلم «جنگ جهانی سوم» اثر هومن سیدی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد. فیلمی که شاید هیچ مخاطب ایرانی‌ای آن را ندیده است، چرا که اصلا هنوز نوبت اکران و پخش در داخل کشور را نگرفته است.

تنها چیزی که درباره آن می‌دانیم این است که این فیلم به تازگی جایزه بخش جنبی جشنواره ونیز را به خود اختصاص داده است.

داوری درباره کیفیت و محتوای فیلم «جنگ جهانی سوم» را باید به بعد از دیدن فیلم موکول کرد. درباره اینکه آیا این اثر در حدی هست که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به فستیوالی برود یا نه را هم قطعا کمیته معرفی نماینده سینمای ایران می‌بایست پاسخگو باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین