کد خبر: ۷۹۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
تبلیغات

۱۰ حقیقت جالب درباره برج CN تورنتو

شهر تورنتو به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کانادا سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور کانادا دارد. تعداد ایرانیان ساکن در این شهر بیشتر از سایر شهر‌های کانادا است و به عنوان شهری که مورد پسند جوانان است، جاذبه‌ها گردشگری فراوانی را هم در دل خود دارد. در این مطلب به شما مهمترین جاذبه گردشگری تورنتو یعنی برج CN را معرفی کردیم
۱۰ حقیقت جالب درباره برج CN تورنتو
آفتاب‌‌نیوز :

برج CN تورنتو یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن است. اگر ارتفاع این برج را از نوک آنتش و از بالاترین قسمت حساب کنید، بدون شک CN بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی است. برج CN علاوه بر کاربرد مخابراتیش به شما حس پرواز را هدیه می‌دهد. برای پرنده بودن کافیست آماده پرواز شوید و تا بالای این ساختمان نمادین بروید، در ضمن اگر از ارتفاع می‌ترسید، به پایین نگاه نکنید!

برج CN یک کف شیشه‌ای دارد و کف آن به گونه‌ای طراحی شده است که محکم باشد و بتواند وزن ۳۵ گوزن را تحمل کند. برای تست مقاومت این کف سالانه آزمایش‌های بارگذاری زیادی انجام می‌شود (البته نه با گوزن واقعی).

شیشه جامدی که برای ساخت این کف استفاده شده در واقع پنج برابر قوی‌تر از چیزی است که برای کف‌های تجاری لحاظ می‎شود. با بالا رفتن از برج و قرارگیری در طبقه شیشه‌ای (طبقه ۱۱۳) عالی‌ترین سلفی عمرتان را بگیرید.

چنانچه قصد سفر تفریحی، تحصیلی و یا مهاجرت به تورنتو را دارد و بلیط هواپیما تورنتو را تهیه کرده‌اید، بازدید از این برج را حتما در برنامه سفرتان قرار بدهید.

۲. دو بار در سال، تا آخرین پله برج CN بروید

خبر بسیار خوب برای علاقه‌مندان به رقابت‌های هیجان انگیز این است که برج CN با داشتن در مجموع ۱۷۷۶ پله و ۱۴۴ طبقه سالانه میزبان مسابقات هیجان انگیزی است. این مسابقات به این صورت هستند که دو پله‌نورد به دو مناسبت مختلف سالانه می‌توانند از اولین تا آخرین پله این برج با یکدیگر رقابت کنند. یک رقابت در روز جهانی «تاسیس دولت کانادا» و رقابت دیگر در روز «راهی به سوی تورنتو بزرگتر» است.

برای شرکت در این رقابت‌ها سالانه بیش از ۲۰۰۰۰ شرکت‌کننده ثبت‌نام می‌کند و سالانه بیش از ۲.۵ میلیون دلار جمع‌آوری وبه بنیاد‌های خیریه معتبر کانادا اهدا می‌شود.

۳. یک کپسول زمان در سطح دیوار دیدبانی برج CN تورنتو وجود دارد.

۱۰ حقیقت جالب درباره برج CN تورنتو

در زمان افتتاحیه برج CN در سال ۱۹۷۶، یک کپسول زمان در دیوار طبقه LookOut برج قرار گرفت. کپسول زمان شامل کپی‌هایی از سه روزنامه محلی، سکه‌های کانادا، نامه‎های کودکان و نامه‌ای از پیر ترودو، نخست وزیر وقت کانادا (پدر جاستین ترودو، نخست وزیر کنونی کانادا) است. برنامه این است که این کپسول در سال ۲۰۷۶ باز شود.

۴. در یک روز صاف، می‌توانید آبشار نیاگارا را از بالای برج CN ببینید.

از سطح SkyPod برج، می‌توانید تا افق دید ۱۰۰ مایل در یک روز صاف دید داشته باشید. با چنین افق دیدی و با کمک دوربین دوچشمی امکان دیدن آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک را دارید.

۵. برج CN و قدرتمندترین برقگیر در کل تورنتو

این برج بلند و قدرتمند دارای بزرگترین میله برقگیر در کل تورنتو است. به گفته جفری کولسون، هواشناس محیط زیست کانادا، برج CN معمولاً ۷۵ تا ۸۰ بار در سال مورد اصابت صاعقه قرار می‌گیرد، حتی گاهی اوقات تعداد صاعقه‌ها بسیار بیشتر است، اما آسیبی متوجه برج نمی‌شود. برای مثال در آگوست سال ۲۰۱۱، برج ۵۲ بار در ۸۴ دقیقه مورد اصابت صاعقه قرار گرفت، اما هیچ آسیبی متوجه برج نشد.

نکته: بازدید از برج CN در هنگام طوفان بی خطر است، چراکه برج CN بار رعد و برق را از طریق نوار‌های مسی طولانی هدایت می‌کند. جالب است بدانید که اصابت رعد و برق برای کسی در داخل برج CN قابل تشخیص نیست.

۶. بر لبه پشتبان برج CN قدم بزنید.

۱۰ حقیقت جالب درباره برج CN تورنتو

افراد ماجراجو می‌توانند برای تجربه EdgeWalk برج CN ثبت نام کنند. این تجربه به شما این امکان را می‌دهد که در امتداد لبه‌ای به عرض پنج فوت در بالای غلاف اصلی ساختمان برج به سمت بیرون قدم بزنید. برای پیاده‌روی در لبه برج شما به یک ریل ایمنی در بالای سرتان و به یک سیستم مهارکننده متصل هستید. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که به صورت فیزیکی به پشت خم شوید و منظره‌ای عالی از دریاچه انتاریو را ببینید.

نکته: تجربه EdgeWalk اصلا مناسب افراد ترسو نیست و بلیط آن حدود ۱۹۵ دلار است و گران محسوب می‌شود.

۷. رنگ‌های برج CN دائماً در حال تغییر هستند.

برج CN دارای سیستم نورپردازی LED است که از نظر انرژی کارآمد است و نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارد. این نور‌ها عاری از اشعه ماوراء بنفش هستند. به راحتی می‌توان نور‌های برج را کنترل و هدایت کرد. نکته جالب اینجاست که رنگ‌های برج به طور منظم تغییر می‌کند.

برای مثال برای روز مادر رنگ‌های قرمز و صورتی از برج CN منتشر می‌شوند. در سال ۲۰۱۵، پس از حملات تروریستی در پاریس، این برج با رنگ‌های پرچم فرانسه، قرمز، سفید و آبی روشن شد.

۸. آنتن برج CN

آنتن مخابراتی و فولادی ۳۳۵ فوتی در بالای برج CN بیش از ۳۰ سیگنال تلویزیونی و رادیویی FM تورنتو و همچنین امواج مایکروویو و سیگنال‌های تلفن بی‌سیم را پخش می‌کند. این آنتن که از ۴۴ قطعه تشکیل شده است توسط یک هلیکوپتر ۱۰ تنی سیکورسکی به نام اولگا در جای خود قرار گرفته است.

۹. مرتفعترین رستوران جهان در برج CN

در سال ۱۹۹۷ یک رستوران ۳۶۰ درجه در بالای برج افتتاح شد. این رستوران گردان به همراه انبار نوشیدنی‌های منحصر به فردش در بالای این برج قرار دارد. نام این رستوران در کتاب رکورد‌های گینس به چاپ رسیده است.

۱۰. پرش از بالای برج CN

تاکنون دو جامپرفرانسوی به نام‌های فرد «فوگن» و «وینس رفت» در سال ۲۰۱۵ به وسیله چتر نجات از بالای برج CN به پایین پریدند. گروه فیلم‌برداری و جمعیت زیادی مشغول تماشای این صحنه جذاب بودند.

در پایان

شهر تورنتو به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کانادا سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور کانادا دارد. تعداد ایرانیان ساکن در این شهر بیشتر از سایر شهر‌های کانادا است و به عنوان شهری که مورد پسند جوانان است، جاذبه‌ها گردشگری فراوانی را هم در دل خود دارد. در این مطلب به شما مهمترین جاذبه گردشگری تورنتو یعنی برج CN را معرفی کردیم؛ چنانچه به این شهر سفر کردید، حتما این جاذبه را از نزدیک دیدن کنید و با گرفتن چند عکس یادگاری، خاطرات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین