کد خبر: ۷۹۷۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

آسوده: ایرانی‌ها امسال ۲۵۰ میلیارد تومان صدقه دادند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان صدقه جمع شده است، افزود: ۴ هزار میلیارد تومان هم توسط ۹ هزار مرکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.
آسوده: ایرانی‌ها امسال ۲۵۰ میلیارد تومان صدقه دادند
آفتاب‌‌نیوز :

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به ایجاد 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد گفت: این راهبرد کمیته امداد است که با همت مردم و دولت به سمتی برود که مولد فعال اقتصادی را بیشتر کند.

حبیب‌الله آسوده امروز در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان با اشاره به آیه 41 سوره حج و تاکید خداوند بر احیای زکات اظهار داشت: اگر مردم پای کار نباشند دشمنان دین، خود را در صحنه می‌بییند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور از زکات به عنوان ارزش دینی یاد کرد و گفت: هر زمان مردم در احیا ارزش‌های دینی کم کاری کنید دشمن وارد عمل می‌کند.

وی به موضوع فرهنگ‌سازی زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: زکات یک امر فردی است ولی آثار اجتماعی بی‌بدیلی دارد که کاهش فقر، همبستگی اجتماعی، پاک شدن مال و در حوزه اخلاق صله رحم اجتماعی از کارکردهای زکات است.

آسوده با یادآوری اینکه فقر مطلق با نهادینه شدن فریضه زکات حل می‌شود، خاطرنشان کرد: بار عاطفی زکات بر منطقه گسترده می‌شود و اثرات اجتماعی و اخلاقی بسیاری دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه در چند روز اخیر کارهای بزرگی توسط دولت انجام شد، افزود: دشمن تلاش کرد تا این دستاوردها کمرنگ شود.

وی با یادآوری اینکه بیش از 2 میلیون خانوار زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: این نهاد انقلابی تمام انرژی خود را صرف توانمندسازی این خانواده‌ها کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به ایجاد 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد گفت: این راهبرد کمیته امداد است که با همت مردم و دولت به سمتی برود که مولد فعال اقتصادی را بیشتر کند.

وی با اشاره به حمایت این نهاد از 700 هزار دانش‌آموز بیان کرد: خوشبختانه به خاطر اقدامات تاثیرگذار اجازه ندادیم کسی به خاطر فقر به مدرسه نرود.

آسوده با اشاره به اینکه در حوزه اکرام و ایتام 7 هزار و 500 میلیارد تومان در پنج ماهه امسال جمع‌آوری شده است، افزود: مردم به صورت مستقیم یک هزار و 200 میلیارد تومان به حساب ایتام واریز کردند.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 200 حامی در کشور، اضافه کرد: یک هزار و 100 میلیارد تومان زکات در پنج ماهه اول جمع آوری شد که 50 درصد کفاره و فطریه است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 250 میلیارد تومان صدقه جمع شده است، افزود: 4 هزار میلیارد تومان هم توسط 9 هزار مرکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین