کد خبر: ۷۹۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
روزنامه اطلاعات:

باید از خواسته‌های نسل جوان مطلع باشیم/ مردم نیازمند سخن نو و بیان مشکلات برای یافتن راه حل هستند

روزنامه اطلاعات نوشت: باید از خواسته‌ها و آرزو‌های نسل جوان و کاستی‌ها و روش‌های معیوب در برخورد با جامعه مطلع شویم و ببینیم نیاز‌ها چیست و کمبود‌ها در کدام مسایل متمرکز شده و نارضایتی را دامن می‌زند.
باید از خواسته‌های نسل جوان مطلع باشیم/ مردم نیازمند سخن نو و بیان مشکلات برای یافتن راه حل هستند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اطلاعات در یادداشت روز خود با عنوان «فرهنگ گفتگو و ماهیت اعتراض»‌ بر لزوم پاسخگویی به مطالبات نسل جوان تاکید کرد.

نویسنده یادداشت با تاکید بر اینکه «باید از خواستها و آرزوهای نسل جوان و کاستی‌ها و روش‌های معیوب در برخورد با جامعه مطلع شویم و به جای انباشت شعار و غبار در جامعه متکثر کنونی، ببینیم نیازها چیست و کمبودها در کدام مسایل متمرکز شده و نارضایتی را دامن می‌زند» نوشت: مردم نیازمند سخن نو و بیان مشکلات برای یافتن راه حل هستند. یک گروه ویژه در پس رسانه ملی و مجازی، و دیگر مجاری عمومی برای ابراز نظر و بیان و نقد نشسته‌اند و به جای تسهیم و تسهیل فرصت گفتگو و نقد سازنده، گاهی با ادبیات فرسوده و بی نسبت با اندیشه و عواطف نسلهای اخیر هرچه می‌خواهند می‌گویند و ابایی ندارند که دربرابر هر فرد منتقد و متفاوتی نیز اتهام و کیفرخواست و تکفیر به میان آورند. اینها به جای حل مشکل و رفع موانع در راه توسعه و پیشرفت، تضاد و تناقض را در خیابان و سیاست و میدان می‌افزایند. این وضع همان دور باطل است که دارد توش و توان، و فرصت و زمان را از مردم و میهن ما می‌گیرد و آشتی و همدلی را به مخاطره می‌اندازد. ‌

در ادامه نیز تاکید کرد:‌ جامعه سالهاست نیازمند امید و سخن نو و ابداع و مهر و ابتکار است. جوانان ایران نمی‌دانند با چه کسی باید درد دل کنند، نمی‌دانند در کجا و چگونه از خلأهای زندگی و آینده‌شان سخن بگویند. اگر فقط فاصله میان ارزش پول ملی و یک متر مسکن و یا یک خودروی بی کیفیت را بسنجیم، آنگاه به بسیار پرسشها و سخنها که در دل و روح این جوانان موج می‌زند و پاسخی نمی‌گیرد پی خواهیم برد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین