کد خبر: ۷۹۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

واکنش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان به حوادث اخیر و برخورد با معترضان

جمعی از اصلاح‌طلبان اصفهان با حضور در منزل فضل الله صلواتی ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به شرایط موجود کشور و نحوه برخورد حاکمیت با معترضان، از او درخواست نمودند اعتراض آن‌ها را به حاکمیت و تصمیم‌گیران برساند.
واکنش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان به حوادث اخیر و برخورد با معترضان
آفتاب‌‌نیوز :

در این جلسه جناب آقای طهرانی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان در ابتدای جلسه ضمن تسلیت ایام‌ شهادت امام رضا وهمچنین فوت دلخراش مهسا امینی بیان داشت: متاسفانه روندی در چند سال گذشته در حاکمیت ایجاد شده است که در تضاد با شعارهای ابتدای انقلاب می‌باشد و باعث شده است مردم از شرایط خسته شوند و خواسته‌های خود را در کف خیابان مطالبه نمایند. مرتضی طهرانی ضمن اعتراض به نحوه برخورد با زنان در گشت ارشاد اظهارداشت: گشت ارشاد یک فرایند و تصمیم شکست خورده است که بایستی نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد. وی همچنین بیان داشت: حاکمیت در مورد فوت مهسا امینی که احساسات جامعه را جریحه‌دار کرده است بایستی پاسخگو باشد و بهانه‌هایی همچون بیماری قبلی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و فارغ از غیرقانونی و اشتباه بودن دستگیری وی، مسئولیت حفظ و نگهداری از هر زندانی و بازداشت شده‌ای به هر شکل با حاکمیت است و اکنون نیز باید مسئولین قصور انجام گرفته را در ابتدا بپذیرند و سپس ابعاد حادثه توسط تیمی از پزشکان معتمد، وکلا و خانواده متوفی بررسی و با مقصران آن برخورد قاطع انجام پذیرد.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان در ادامه از دکتر صلواتی به عنوان یکی از پیشگامان انقلاب که از زمان امام‌(ره) مورد پذیرش و وثوق تصمیم‌گیران حاکمیت نیز می‌باشند درخواست نمود صدای اصلاح‌طلبان اصفهان را به حاکمیت و تصمیم‌گیران برسانند و درخواست کنند اجرای قانون در همه وجوه سر منشاء امور اجرایی کشور قرار گیرد. آقای طهرانی در پایان ضمن ارجاع به تاریخ ایران بیان داشت: در تاریخ کشور نه قانون بی‌حجابی اجباری در دوران پهلوی موفق بوده است و نه قانون پوشش اجباری که در بعد از انقلاب اسلامی بنا نهاده شد به موفقیت رسیده است و به طور کلی مردم و به ویژه نسل جدید هیچ‌گونه اجباری در زندگی خود را نمی‌پذیرند.

در ادامه جلسه برخی از اعضا از جمله بانوان حاضر، به بیان نظرات خود در رابطه با وقایع اخیر پرداختند و ضمن اشاره به شکاف نسلی، بر لزوم شناخت و پذیرش خواسته‌های نسل جدید و پاسخگویی به آن تاکید نمودند. همچنین مهندس سید محمود حسینی، طی بیاناتی پیشنهاد گفتگوی ملی را در پاسخ به برخی از مطالبات مردم و جوانان به عنوان یک راهکار عاجل پیشنهاد نمود.

در پایان نیز دکتر صلواتی ضمن تشکر ازجمع حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند واظهار داشتند در این دوره بایستی آگاهی بخشی را در جامعه افزایش داد و ضمن پرهیز از خشونت، بر خواسته‌های به حق مردم تاکید نمود. دکتر صلواتی ضمن حمایت از خواسته‌های جوانان، پیگیری آن به دور از خشونت را مورد تاکید قرار دادند. ایشان درادامه فرمایشات خود بیان داشتند که نقطه نظرات خویش را در خصوص وقایع اخیر درقالب اطلاعیه ای منتشر نموده‌اند.

در این جلسه اعضای حاضر موارد زیر را به عنوان خواسته‌های خویش جهت رفع مشکلات پیش‌آمده پس از فقدان مرحوم مهسا امینی مطرح نمودند:

- ما خواستار رسیدگی به حادثه تاثربار مرگ خانم مهسا امینی از طریق تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از پزشکان معتمد حقوقدانان و اعضای خانواده ایشان هستیم تا علت اصلی این حادثه به مردم گزارش گردد.

- ما خواستاریم که وزارت کشور به احزاب و جمعیت‌های قانونی اجازه برگزاری تجمعات داده تا در این تجمعات خواسته‌های به‌حق مردم در امنیت و آزادی کامل بیان گردد.

- ما در این شرایط خود را در کنار مردم دانسته و اعتراض را حق قانونی مردم می‌دانیم، زیرا مردمی که تریبونی برای بیان خواسته‌های خود ندارند بالاجبار مطالبات خود را در خیابان فریاد می‌زنند.

- همچنان‌که کشف حجاب اجباری به شکست منجر گردید، پوشش اجباری نیز سرنوشت مشابهی دارد، بنابراین ما خواستار تغییر قانون پوشش اجباری هستیم.

- ما خواستار آزادی تمامی محصورین و زندانیان به ویژه بازداشت‌شدگان وقایع اخیر و همچنین آزادی مهندس میرحسین موسوی، خانم دکتر رهنورد، حجت الاسلام کروبی، اصلاح‌طلب پیشرو جناب آقای مصطفی تاجزاده، سعید مدنی، نرگس محمدی، مهدی محمودیان، محمدعلی دادخواه، کیوان صمیمی و سایر زندانیان سیاسی هستیم.

- ما هرگونه خشونت را به ویژه از سوی حاکمیت به شدت محکوم می‌کنیم زیرا بر اساس قانون اساسی تجمع مسالمت آمیز حق قانونی مردم است و حاکمیت باید امنیت آنان را فراهم نماید.

- ما خواستار شنیده شدن صدای مردم توسط حاکمیت هستیم و امید داریم به جای برخوردهای امنیتی و خشن، گفتگوی ملی در صدر برنامه‌های حاکمیت قرار گیرد که قطعا نتایج بهتری برای اداره کشور حاصل خواهد گردید.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان

۶ مهرماه ۱۴۰۱

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین