کد خبر: ۷۹۷۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
وزیر راه و شهرسازی:

لندینگ هواپیما‌های ایرانی برای ایام جام جهانی در قطر تقریبا رایگان است

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قطر برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کند، ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و آن‌ها پولی دریافت نمی‌کنند.
لندینگ هواپیما‌های ایرانی برای ایام جام جهانی در قطر تقریبا رایگان است
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان بخش‌های مختلف این وزارتخانه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه، گفت: یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید، در حوزه گردشگری دریایی است که از مهمترین معیارهای حوزه گرددشگری می‌تواند باشد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، قاسمی ادامه داد: یک تفاهم‌نامه دیگر مربوط به زمین‌های موردنیاز سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری بود که تصمیم گرفته شد با معرفی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان ملی زمین و مسکن همکاری لازم را در این خصوص به عمل بیاورد و تفاهم‌نامه سوم نیز در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فرودگاه‌های کشور برای ساخت هتل‌های فرودگاهی بود. این تفاهم‌نامه‌ها حاصل چندماه تلاش همکاران من و وزیر میراث فرهنگی بود.

وی در ارتباط با سوالی درباره میزان آمادگی طرف قطری برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل هوایی و دریایی ایران جهت جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی فوتبال، عنوان کرد: ما از نظر تعداد پرواز تقریبا محدودیتی نداریم و با قطری‌ها در این خصوص به توافق رسیده‌ایم. آنها برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و پولی دریافت نمی‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمینه جابه‌جایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را در قطر دارند، ما محدودیت آن‌چنانی نداریم و فکر می‌کنم مشکل خاصی نداشته باشیم. به زودی هم به اتفاق مسئولان وزارت ورزش و جوانان سفری به قطر خواهیم داشت. پیش‌بینی شده است دو نمایشگاه یکی در زمینه گردشگری و دیگری در زمینه صنایع‌ های‌تک در آن ایام در جنوب کشور برگزار شود.

قاسمی در پاسخ به این نکته یکی از خبرنگاران که گویا، طرف قطری عنوان کرده است به شرط اقامت سه روز در قطر، بلیت بازی‌های جام جهانی را به متقاضیان ایرانی می‌فروشد، گفت: ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کنند و بازی موردنظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران خارجی می‌توانند با استفاده از هواپیماهای شاتل ما و انتخاب کیش به عنوان محل اقامت‌شان، بازی‌ موردنظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند. چون به هر حال اقامت در قطر، اقامت گرانی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تداوم فروش بلیت‌های دونرخی برای گردشگران خارجی توسط برخی ایرلاین‌ها به‌رغم تاکید مسئولان وزارت راه، بر برخورد با متخلفین در این زمینه، بار دیگر تاکید کرد: اگر گزارشی در این زمینه وجود دارد، حتما به ما بدهید تا رسیدگی کنیم. فروش بلیت دونرخی در داخل کشور تخلف است و ما حتما با آن برخورد می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین