کد خبر: ۷۹۷۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه وصل شد / فیلتر اینستاگرام و واتساپ همچنان پابرجاست

بر اساس گزارش کاربران، از دقایقی پیش، اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه در کشور فعال شده است، اما واتس‌اپ و اینستاگرام همچنان فیلتر هستند.
اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه وصل شد / فیلتر اینستاگرام و واتساپ همچنان پابرجاست
آفتاب‌‌نیوز :

این در حالی است که در روزهای اخیر اینترنت تلفن همراه در بازه زمانی ساعت ۱۶ الی ۲۴ به طور کامل قطع می‌شد و صرفا دسترسی به سایت های داخلی امکانپذیر بود.

آینده واتساپ و اینستاگرام

با وجود برقراری اینترنت بین الملل، همچنان خبری از دسترسی به اینستاگرام و واتساپ نیست.

روز گذشته ششم مهرماه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفته بود: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

زارع‌پور افزوده بود: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست.

درباره استمرار محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ فعلاً تصمیم‌گیری نشده است، گفته بود: از نظر من چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه «بارها از اینستاگرام و واتس‌اپ خواستنه شده که با ایران همکاری کنند، اما نپذیرفتند»، گفته بود: اگر همکاری می‌کردند قطعاً این فرصت اغتشاشات مهیا نمی‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین