کد خبر: ۷۹۷۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

محسن رضایی: در رفع تحریم‌ها جدی هستیم، اما نمی‌خواهیم در‌های خاصی را روی اقتصاد ایران باز کنیم

معاون رئیس جمهور گفت: دولت در رفع تحریم‌های خارجی جدی است، اما نمی‌خواهیم در‌های خاصی را روی اقتصاد ایران باز کنیم.
محسن رضایی: در رفع تحریم‌ها جدی هستیم، اما نمی‌خواهیم در‌های خاصی را روی اقتصاد ایران باز کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی بعد از ظهر امروز در جمع صنعتگران کاشانی با بیان اینکه با تحریم‌های داخلی و خارجی مواجه هستیم، اظهار داشت: رفع تحریم‌های داخلی جزء سیاست‌های جدی دولت است و از طرفی نیز دولت در رفع تحریم‌های خارجی جدی است اما نمی‌خواهیم درهای خاصی را روی اقتصاد ایران باز کنیم.

وی با بیان اینکه چین، روسیه، اروپا و همه درهای اقتصادی باید بر روی ایران باز شود، افزود: در گذشته تفکری وجود داشت که از درهای باز به درستی استفاده نشد و بر همین اساس در تقویت اقتصاد بین‌الملل مصمم هستیم و از این رو با توجه به موقعیت ترانزیتی ایران اگر فقط بخواهیم به صادرات مجدد و ترانزیت توجه و آن را تقویت کنیم درآمد قابل توجهی را به دست می‌آوریم.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه نباید تنها به فکر تولید خود باشیم، ابراز داشت: موضوع دوم صادرات است و هر مقدار تقاضا و پیشنهاد داشته باشیم استقبال می‌کنیم و در مورد صادرات هرچه بخواهید دولت کمک می‌کند و پیشنهاد بدهید و پیگیری کنید.

وی ضمن اشاره به تحولات در نظام پولی و بانکی کشور گفت: نظام پولی و مالی کشور باید متحول شود و این دستور رهبر معظم انقلاب است و از این رو هر ایده و نظری را ارائه دهید چراکه ما می‌خواهیم سندی ارائه دهیم که تولید و صادرات و واردات را گسترش و جهش بدهد.

رضایی ضمن اشاره به در دستور کار قرار دادن تغییر ساختار بودجه کشور تصریح کرد: کشور را باید وارد مرحله صنعت‌سازی کنیم در حالی که مرحله کارخانه‌‌داری را پشت سر گذاشتیم؛ ما با دست خودمان در برخی موارد به نوعی استثمار در صنعت کشور ایجاد کردیم و لازم است در این زمینه اقدامات اساسی در رفع مشکلات صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در بخش طراحی و فناوری ضعیف هستیم، تاکید کرد: باید از مرحله کارخانه‌داری به سمت صنعت‌سازی حرکت کنیم و یکی از صنعت‌ها صنعت کشاورزی است و باید صنعت از طرفی هدف‌دار باشد.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه در حوزه صنعت کشاورزی بسیار عقب هستیم، افزود: صنعت فرش باید از پنبه آغاز شود و از این رو می‌توان برای حوزه پنبه یارانه تخصیص دهیم و هرچه در این زمینه حمایت کنیم در پایان می‌توان نتیجه خوبی را داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین