کد خبر: ۷۹۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

جوانان می‌پرسند پس چرا خودتان سال ۵۷ با اغتشاش، انقلاب و شاه را بیرون کردید؟

سیدمحمد رضا واحدی می‌گوید: این روز‌ها می‌شنویم که «مگر شما در سال ۵۷ با اغتشاش به پیروزی نرسیدید؟» پاسخ آنان این است: انقلاب ۵۷ یک خیزش آرام دینی بود و با اباحه‌گری تفاوت داشت. گوش آن نسل هم به حرف‌های BBC و اینترنشنال نبود.
جوانان می‌پرسند پس چرا خودتان سال ۵۷ با اغتشاش، انقلاب و شاه را بیرون کردید؟
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد رضا واحدی نویسنده کتاب «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم» که به عنوان «روحانی رمان‌نویس» شناخته می‌شود به وقایع جاری چند روز اخیر در کشور اشاره کرد و ضمن گذری بر روز‌های انقلاب سال ۵۷، تفاوت حرکت‌های مختلف در جامعه را تشریح کرد.

وی با اشاره به موضوع مرگ مهسا امینی گفت: این اتفاق برای همه ما متأثرکننده بود و هر ایرانی حق دارد تقاضای بررسی ابعاد این ماجرا را داشته باشد و نسبت به فوت هم‌وطنش از مسئولین بخواهد زوایای پیدا و پنهان موضوع را روشن کنند.

واحدی با بیان اینکه روشن شدن موضوع، حق همه ایرانیان هست، افزود:، اما اینکه این حق به وسیله‌ای برای معارضه و برای تعرض به جای اعتراض تبدیل شود، این قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه، چون برای هر کشوری، امنیت و استقرار سیاسی نظام، اولویت اول است، ادامه داد: اگر قرار باشد عقده‌های فروخفته سر باز کند و عده‌ای بخواهند از نظام و انقلاب و نسل گذشته که انقلاب کردند، انتقام بگیرند، قابل قبول نیست و قطعا مورد برخورد است. کما اینکه حتی در دیگر کشور‌ها و دنیای به اصطلاح آزاد آقایان هم با این مدل حرکات، بدون تعارف برخورد می‌کنند. گاهی وقتی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنیم؛ مبنی بر اینکه حرکت شما درست نیست. جوانان این سوال را می‌پرسند که پس چرا خودتان سال ۵۷ با اغتشاش انقلاب کردید و شاه را بیرون کردید؟ من در پاسخ به این سوال، می‌گویم: دو سه تفاوت بنیادین و اساسی در این ماجرا هست که قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به مقایسه این دو حرکت و اینکه شورش‌های امروز برای دین نیست و با اباحه‌گری همراه هست، گفت: اول اینکه حرکت آن نسل در سال ۵۷، برای دین و برای احیای دین بود. یعنی آن نسل قیام نکردند که بگویند ما رفاه می‌خواهیم، تکنولوژی می‌خواهیم و ارتباط با خارج می‌خواهیم. اتفاقا آن‌ها گفتند، چون دین ما بر اثر رفاهیات و ارتباطات شما با خارج در خطر است، برای دین‌مان قیام می‌کنیم.

واحدی به تفاوت دوم اشاره کرد و افزود: آن نسل اصلا نگاه به خارج نداشت و با تکیه بر قدرت و توان خودش، با نگاه به امام خمینی (ره) آمد و گفت: نه شرقی و نه غربی. اما الان برخی از براندازان از غرب و آمریکا استمداد می‌کنند. به قول آن خانم بلاگر کذایی که گفت: امیدوارم به زودی در میدان آزادی تهران جلوی تانک‌های آمریکایی گل و شیرینی پخش کنیم!

وی با بیان اینکه "این نوع اغتشاش و شورش و به اصطلاح خودشان انقلاب به جایی نخواهد رسید"، ادامه داد: نسلی که سال ۵۷ انقلاب کرد، گوشش به بی‌بی‌سی، VOA، صدای آمریکا، اینترنشنال، منافقین و ... نبود؛ بلکه یک رهبر عالی قدری داشت که گوش به فرمان او حرکت کردند و خواسته خود را به کرسی نشاندند. بانک آتش زدن، ماشین مردم را سوزاندن و تخریب اموال عمومی قرار است چه نتیجه‌ای داشته باشد؟ دیدیم در همین هفته در انگلستان خودشان با خودشان دعوایشان شد! یعنی جماعت سلطنت‌طلب با کرد‌های تجزیه‌طلب و منافقین دعوایشان شد و حتی باهم وحدت نداشتند. آن‌ها واقعا دنبال انقلاب هستند؟ خیر! آن‌ها می‌خواهند ایران را تجزیه کنند.

وی مهم‌ترین تفاوت این حرکات با انقلاب سال ۵۷ را رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: آیا شما یک رهبر واحد موثری که بتواند به قول خودتان مثل سال ۵۷ حرکت کند و همه پشتش باشند و یکپارچگی کشور هم از دست نرود، دارید؟ یا نه، می‌خواهید ایران را به برخی از کشور‌ها تبدیل کنید؟ البته این سیاست آمریکاست که کشور‌های کوچک وابسته به خود درست کند تا در سازمان ملل رأی بیش‌تری داشته باشد. الان کشور‌هایی در سازمان ملل هست که هر جا آمریکا دستش را بلند کرد، آن‌ها هم دستشان را بلند می‌کنند و هر جا دست بلند نکرد، دست بلند نمی‌کنند. کشور‌هایی که جمعیت‌شان ۲۰۰ هزار نفر بیشتر نیست، اما یک رأی دارند. این سیاست آمریکا هست برای اینکه بر جامعه جهانی حاکم باشد و به قول خودش سلطان باشد و نظام نظم نوین آمریکایی جهان را داشته باشد. آنچه مسلم هست، این‌ها نه محض رضای خدا و نه هیچ چیز دیگری قیام نمی‌کنند. همانطور که دیدید روسری از سر بر می‌دارند و اباحه گری می‌کنند. باید به آن‌ها گفت: حتی اگر به بی‌حجابی اعتقاد دارید هم باید از مجرای قانونی اقدام کنید.

این نویسنده کتاب با اشاره به اینکه باید اقرار کنیم متأسفانه در این ماجرا رسانه‌های غربی موفق بودند و رسانه‌های ما ناموفق، اظهار داشت: رسانه‌های ما در این شرایط آن اعتماد عمومی را ندارند که بتوانند این نسل را توجیه و اقناع کنند. این عنصر اعتماد به رسانه‌های داخلی و رسانه ملی متأسفانه نیست. همانطور که بعضا می‌گویند این که اخبار جمهوری اسلامی است، نباید به آن توجه کرد؛ ببینیم صدای آمریکا چه می‌گوید؟ این نظام آنقدر ریشه دار هست که این بی‌ریشه‌ها به اهداف شوم خود نمی‌رسند. خودشان هم اعلام کردند که باید ایران را به اقالیم و ملیت‌های مختلف تقسیم کرد و هر کسی برای خودش حکومت داشته باشد، حالا یک حکومت مرکزی هم در تهران باشد. آن‌ها بدانند این رویا و خوابی هست که حتما تعبیر نخواهد شد و کشور به صاحب اصلی خودش سپرده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین