کد خبر: ۷۹۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
پیگیری‌ وضعیت سایر دانشجویان ادامه دارد

وزارت علوم: برخی دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان در جریان نا آرامی های اخیر گفت: رایزنی های وسیعی توسط شخص وزیر، معاونان ایشان، روسای دانشگاه‌ها و معاونان آنها انجام شده تا دانشجویان از بازداشت خارج شوند. هم اکنون، اکثریت این دانشجویان آزاد شده‌اند؛ البته کماکان این پیگیری‌ها ادامه دارد و وزارت علوم، موضوع را از مراجع بالادستی، دادستانی و دستگاه‌های امنیتی کشور پیگیری می‌کند.
وزارت علوم: برخی دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند
آفتاب‌‌نیوز :

علی شمسی‌پور ضمن بیان این مطلب گفت : دانشگاهها رکن اساسی پیشرفت و تولید علم هستند و حل مسائل و توسعه کشور بر دوش دانشگاه و دانشگاهیان است.

وی ادامه داد: دغدغه‌مندی دانشگاهیان در قبال مسائل کشور همواره مشهود بوده و عقلانیت حاکم بر تمام اجزای دانشگاه در مواجهه با مسائل و مشکلات پیش‌آمده، باعث شده دانشگاه نقش چشم‌گیری در هدایت جامعه داشته باشد و در برابر تحریکات و تحرکات دشمن و امواج هیجانی رسانه‌های نظام سلطه بایستد.

وی اظهار کرد: در مقطع کنونی هم انتظار می‌رود دانشگاهیان حضور و نمودی دغدغه‌مندانه و مبتنی بر منافع ملی داشته باشند. وزارت علوم نیز از همان روزهای اول سعی کرده اعتراضاتی که در دانشگاه‌ها شکل گرفته را به گونه‌ای هدایت کند که از مسیر عقلانیت خارج نشود. با این حال، معدود تحرکاتی خارج از انضباط، عقلانیت، چارچوب مقررات و قوانین صورت گرفته و بعضا تحت تاثیر هیجانات، تحرکاتی نیز در بیرون از دانشگاه توسط معدود دانشجویانی صورت گرفت که منجر به بازداشت آنها شد.

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: از همان زمان، رایزنی های وسیعی توسط شخص وزیر، معاونان ایشان، روسای دانشگاه‌ها و معاونان آنها انجام شده تا این دانشجویان از بازداشت خارج شوند. هم اکنون، اکثریت این دانشجویان آزاد شده‌اند؛ البته کماکان این پیگیری‌ها ادامه دارد و وزارت علوم، وضعیت سایر دانشجویان بازداشتی را از مراجع بالادستی، دادستانی و دستگاه‌های امنیتی کشور پیگیری می‌کند. امیدواریم فضای آرام دانشگاه‌ها و عقلانیت این نهاد این فرصت لازم را در اختیار ما قرار دهد که مشکلات معدود دانشجویان بازداشتی نیز حل و فصل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین