کد خبر: ۷۹۷۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
سفارت انگلیس را به قدس منتقل نکن

نامه هشدارآمیز کشور‌های عربی به لیز تراس

برخی کشورهای عربی در نامه‌ای به دفتر نخست وزیری انگلیس از لیز تراس خواسته‌اند تا از ایده پیشین خود مبنی بر انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به قدس اشغالی منصرف شود.
نامه هشدارآمیز کشور‌های عربی به لیز تراس
آفتاب‌‌نیوز :

لیز تراس نخست وزیر انگلیس نامه ای را دریافت کرده که در آن به وی هشدار داده شده است از انتقال سفارت کشورش در سرزمین‌های اشغالی از شهر تل آویو به بیت‌المقدس خودداری کند.

به گزارش نشریه گاردین، سفرای برخی از کشورهای عربی در نامه ای به نخست وزیر انگلیس به وی هشدار داده اند که اقدام لندن در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس می‌تواند فرایند مذاکرات بر سر امضای توافق تجارت آزاد میان انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را دچار چالش سازد. گفته می شود در میان امضاکنندگان این نامه، نام دو کشور امارات متحده عربی و بحرین نیز که در سپتامبر سال 2020 در چارچوب توافق ابراهیم اقدام به عادی سازی روابط سیاسی خود با رژیم صهیونیستی کرده بودند نیز به چشم می خورند.

پیش از این منابع رژیم صهیونیستی اعلان کرده بودند که لیز تراس در جریان دیدار ماه گذشته یائیر لاپید نخست وزیر موقت اسرائیل از لندن از تمایل خود به منظور انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین