کد خبر: ۷۹۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

مجارستان اروپایی‌ها را تهدید کرد

گرگلی گولیاس، رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان در واکنش به بسته جدید احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از عدم حمایت برخی کشورهای اروپایی از جمله مجارستان از آن خبر داد.
مجارستان اروپایی‌ها را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دفتر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که روز پنجشنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران سخن می گفت، هشدار داد، بوداپست از هیچ تحریم جدید ضد روسی پیشنهادی اتحادیه اروپا در صورت هدف قرار دادن واردات انرژی از روسیه حمایت نخواهد کرد.

به گزارش راشا تودی، وی افزود: مجارستان تاکنون کارهای زیادی برای حفظ اتحاد اروپا انجام داده است، اما اگر تحریم‌های انرژی در این بسته وجود داشته باشد، از آن حمایت نخواهد کرد.

این مقام مجارستانی تصریح کرد: ما منتظر فهرست نهایی و کامل تحریم ها هستیم و سپس می توانیم درباره آن مذاکره کنیم. مجارستان نمی تواند از تحریم های انرژی حمایت کند.

اشاره گولیاس به بسته هشتم تحریم‌های اتحادیه اروپاست که اعضای این اتحادیه درباره آن بحث می‌کنند. این مقام دولت مجارستان بار دیگر انتقاد دولتش از سیاست بروکسل علیه روسیه را تکرار کرد.

وی گفت که محدودیت های اعمال شده بر تجارت روسیه نتوانسته است به عملیات نظامی مسکو در اوکراین پایان دهد. وی افزود: بر خلاف انتظار و سیاست‌های غرب بیشتر از روسیه کشورهای اروپایی از این تحریم‌ها ضرر کرده‌اند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا ممکن است شامل اعمال سقف قیمت نفت خریداری شده روسیه، تحریم شهروندان روسیه و محدود کردن بیشتر تجارت اتحادیه اروپا با روسیه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین