کد خبر: ۷۹۷۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

کدام نوع قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد؟

مطالعه جدیدی که در مجله اروپایی قلب‌ و عروق منتشر شده است نشان می‌دهد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز ممکن است عمر شما را افزایش دهد؛ این یافته‌ها در مورد قهوه فوری، آسیاب‌شده و بدون کافئین است.
کدام نوع قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

 پروفسور پیتر کیستلر از استرالیا و محقق این تحقیق گفت: در این مطالعه، قهوه آسیاب‌شده، فوری و بدون کافئین با کاهش مشابهی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی یا هر علت مرگی مرتبط بود.

به نقل از ارث، نتایج نشان می‌دهد که مصرف کم تا متوسط قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین باید بخشی از یک سبک زندگی سالم در نظر گرفته شود.

محققان از داده‌های بیوبانک انگلستان برای بررسی ارتباط بین قهوه و آریتمی، بیماری‌های قلبی‌ و عروقی و مرگ در ۴۴۹ هزار و ۵۶۳ فرد بین ۴۰ تا ۶۹ سال استفاده کردند. میانگین سنی شرکت‌کنندگان در این مطالعه ۵۸ سال بود که ۵۵.۳ درصد آنها زن بودند.

از شرکت‌کنندگان در این مطالعه سوال شد که معمولا قهوه فوری، آسیاب شده یا بدون کافئین می‌نوشند یا خیر. سپس آنها را در ۶ دسته مصرفی از صفر تا بیش از پنج فنجان در روز گروه‌بندی کردند.

داده‌ها نشان داد که ۱۹۸ هزار و ۶۲ نفر (۴۴.۱ درصد) از شرکت‌کنندگان قهوه فوری، ۸۲ هزار و ۵۷۵ نفر (۱۸.۴ درصد) قهوه آسیاب‌شده و ۶۸ هزار و ۴۱۶ نفر (۱۵.۲ درصد) قهوه بدون کافئین نوشیدند. تجزیه‌وتحلیل همچنین شامل ۱۰۰ هزار و ۵۱۰ نفر (۲۲.۴ درصد) به عنوان گروه کنترل بود. سن، جنس، قومیت و مسائل مختلف سلامت در این مطالعه کنترل شد.

به‌طور کلی، ۶.۲ درصد از شرکت‌کنندگان قبل از پیگیری فوت کردند و ۹.۶ درصد با بیماری قلبی‌ و عروقی تشخیص داده شدند؛ میانگین پیگیری ۱۲.۵ سال بود.

نشان داده شده است که مصرف انواع قهوه احتمال مرگ را به هر دلیلی کاهش می‌دهد و مصرف دو تا سه فنجان قهوه بسیار موثر است.

مصرف روزانه دو تا سه فنجان قهوه بدون کافئین، آسیاب‌شده و قهوه فوری با خطر مرگ زودرس کمتری به ترتیب ۱۴، ۲۷ و ۱۱ درصد در ارتباط بود.

پروفسور کیستلر گفت: کافئین شناخته‌شده‌ترین ترکیب در قهوه است اما این نوشیدنی حاوی بیش از ۱۰۰ جزء فعال بیولوژیکی است. این احتمال وجود دارد که ترکیبات بدون کافئین مسئول روابط مثبت مشاهده شده بین نوشیدن قهوه، بیماری‌های قلبی و بقا باشند.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر متوسطی از انواع قهوه به عنوان یک رفتار سالم برای قلب شناخته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین