کد خبر: ۷۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

تصاویر| دختران باغچه‌بان

جبار عسگرزاده متولد سال ۱۲۶۴ شمسی در ایروان بود. وی اولین کودکستان ایرانی در تبریز با نام باغچه اطفال را تأسیس کرد و از همان زمان نام فامیل خود را از عسگرزاده به باغچه‌بان تغییر داد.
تصاویر| دختران باغچه‌بان
آفتاب‌‌نیوز :

حضور چند بچه کر و لال در باغچه اطفال باعث شد باغچه‌بان به فکر ابداع راهی برای آموزش خواندن و نوشتن به کودکان ناشنوا بیفتد. او اعلام کرد که در باغچه اطفال، کلاس رایگان آموزش خواندن، نوشتن و حرف زدن به کودکان ناشنوا به صورت رایگان برگزار می‌شود. سه دانش‌آموز ناشنوا در این کلاس ثبت‌نام کردند. ۶ ماه بعد، یک جلسه امتحان با حضور مردم برای آن سه کودک برگزار کرد و آن سه دانش‌آموز توانستند در حضور مردم جملاتی را بنویسند، بخوانند و با زبان خودشان به سوالات جواب بدهند.

کم‌کم روش تدریس او، به کمک آموزگارانی که تربیت کرده بود، به سراسر ایران گسترش پیدا کرد. جبار باغچه‌بان، ۴ آذر سال ۱۳۴۵، در سن ۸۱ سالگی و درحالی‌که زندگی جدیدی به کودکان ناشنوای ایرانی بخشیده بود، بر اثر بیماری از دنیا رفت.

این تصاویر به مناسبت "روز جهانی ناشنوایان " از مدرسه دخترانه باغچه‌بان در تبریز تهیه شده است که دختران کم شنوا و ناشنوا در آن به تحصیل مشغول هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین