کد خبر: ۷۹۸۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

تشدید اختلافات و جنگ لفظی میان سران تل آویو/ گانتس و لاپید مقابل نتانیاهو

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توافق احتمالی میان رژیم صهیونیستی و لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی،جنگ لفظی میان سران رژیم اشغالگر شکل گرفت و همدیگر را به شکست دربرابر حزب‌الله لبنان متهم کرده‌اند.
تشدید اختلافات و جنگ لفظی میان سران تل آویو/ گانتس و لاپید مقابل نتانیاهو
آفتاب‌‌نیوز :

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به اظهارات یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسبق و رئیس اپوزیسیون فعلی این رژیم علیه خود واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی خطاب به نتانیاهو گفت:۱۰ سال است که در تلاش برای دستیابی به توافق ترسیم مرزها شکست خورده‌ای.

لاپید از نتانیاهو خواست که با اظهاراتش به منافع امنیتی رژیم صهیونیستی آسیب نرساند و با پیام‌های غیرمسئولانه به حزب‌الله کمک نکند.

اظهارات نتانیاهو واکنش بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را هم به همراه داشته است.

گانتس در این باره تاکید کرد که ملاحظات سیاسی نتانیاهو را به این سمت و سو و اتخاذ چنین مواضعی هدایت می‌کند.

وی همچنین گفت که او، لاپید و دولت فعلی همچنان به منافع سیاسی، امنیتی و اقتصادی دولت اسرائیل توجه دارند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نتانیاهو یکشنبه و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر نزدیکی موعد امضای توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی گفت: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل به صورت شرم آوری تسلیم تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شد. ای شهروندان اسرائیل لاپید زمین "دارای حاکمیتی" را به همراه میدان گازی بزرگی که "متعلق به شماست" به حزب الله می‌دهد. او این کار را بدون مذاکره‌ای در کنست (پارلمان اسرائیل) و بدون همه پرسی انجام می‌دهد. لاپید اختیار این را ندارد که اراضی "دارای حاکمیت" را به یک کشور دشمن تحویل بدهد.

وی گفت: اگر توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان به صورت غیرقانونی انجام شود ما مجبور به اجرای آن نخواهیم بود. اول نوامبر ما با رهبری قدرتمند و لایقی که بتواند امنیت ما را حفظ کند به اسرائیل بازمی‌گردیم.

آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل‌آویو پیش نویس توافق نامه‌ای را به مقامات لبنانی و رژیم صهیونیستی تحویل داده و آن‌ها مشغول بررسی آن هستند و برخی منابع نیز از موافقت اسرائیلی‌ها با این پیشنهاد خبر داده‌اند.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین