کد خبر: ۷۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

جانسون درانگلیس محبوب‌تر بود یا لیز تراس؟

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد میزان محبوبیت نخست‌وزیر جدید انگلیس بسیار پایین‌تر از نخست‌وزیر سابق در این کشور است.
جانسون درانگلیس محبوب‌تر بود یا لیز تراس؟
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از استعفا بوریس جانسون از مقام نخست وزیری در انگلیس، لیز تراس توانست این مقام را تصاحب کند. یک نظرسنجی اخیر نشان داده میزان محبوبیت شخصی لیز تراس نخست‌وزیر انگلیس از بوریس جانسون، درست قبل از این که در سال جاری مجبور به کناره‌گیری شود، پایین‌تر است.

طبق نتایج نظرسنجی Opinium/Observer که با شرکت دو هزار نفر بین ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر (ششم تا هشتم مهر) انجام و نتایج آن شنبه (اول اکتبر) منتشر شد، تنها ۱۸ درصد بریتانیایی‌ها از عملکرد تراس رضایت دارند و ۵۵ درصد آن را تایید نمی‌کنند.

به گزارش راشاتودی، این نتیجه رضایت خالص از او را ۳۷- نشان می‌دهد، که نسبت به یک هفته پیش که ۹- بود کمتر شده و از ۲۸- جانسون در آخرین نظرسنجی قبل از استعفای او از سمت رهبری حزب محافظه‌کار هم پایین‌تر است.

«جیمز کراچ» رئیس سیاست و امور عمومی این نظرسنجی به گاردین گفت: این بدترین نتیجه نظرسنجی است که ما برای یک نخست‌وزیر محافظه‌کار از زمان انتخابات عمومی ۲۰۱۰ نشان داده‌ایم.

طبق این گزارش، محبوبیت نخست‌وزیر جدید انگلیس چند هفته بعد از تصدی این سمت و چند روز پس از اولین اقدام مهم دولتش، بدترین سطوح محبوبیت پایین ترزا می و بوریس جانسون در پایان دوران تصدی آن‌ها را پشت سر گذاشته است. در مقابل، رضایت خالص از «کر استارمر» رهبر حزب مخالف کارگر از ۴- به ۹+ در طول یک هفته افزایش یافته است.

این نتایج در حالی منتشر شده که دولت انگلیس به دنبال راه‌هایی برای مهار تورم و افزایش قیمت انرژی است. لندن با افزایش سقف قیمت‌های انرژی به بحران پاسخ داده است. روز شنبه تظاهرات سراسری در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی در بریتانیا برگزار شد و مردم قبوض انرژی خود را به آتش کشیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین