کد خبر: ۷۹۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
فرهیختگان:

حل مسائل ایران ۱۴۰۱ با روش‌های قبل امکان‌پذیر نیست

با روش‌هایی که سال‌ها قبل حل منازعه می‌کردیم نمی‌شود مسائل ایران ۱۴۰۱ را حل کرد، باید پلن B داشته باشیم.
حل مسائل ایران ۱۴۰۱ با روش‌های قبل امکان‌پذیر نیست
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از عمکرد مسئولان در حل بحران و برخورد با معترضان تاکید کرد که حل منازعه ۱۴۰۱ باروش‌های قبل امکان‌پذیر نیست و باید پلن B داشت.

به گزارش فرهیختگان، اگر کسی بگوید در این جمع‌ها مطلقا کسی وجود ندارد که نسبت به برخی روندها و تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها سوال دارد و همه با انگیزه‌های آشوب‌طلبانه به میدان آمده‌اند حتما صحنه را درست ندیده. واقعیت آن است که در بخشی از افکار عمومی هنوز در ماجرای خانم امینی سوال وجود دارد و در سازوکار اطلاع‌رسانی کشور به خیلی از سوالات پاسخ داده نشده است.

در ادامه نویسنده اقدامات اولیه دولت مبنی بر تماس با خانواده امینی را اتفاق درست ارزیابی کرد و از اینکه این دست فرمان ادامه نیافت انتقاد کرد و نوشت: ورود رئیس‌جمهور و تماس با خانواده مرحومه امینی در آغاز ماجرا اتفاق خوبی بود که اگر آن خط دنبال می‌شد حتما وضع افکارعمومی بهتر از اوضاع فعلی بود. اگر سازوکار اعتراض و چهارچوب‌های آن همان شب توسط دولت اعلام می‌شد آیا تاثیری در کاهش شبهات نداشت؟ اگر تشکیل کمیته‌ای با خانواده مرحوم امینی، تعدادی از دانشجویان یا اساتید، تعدادی از روزنامه‌نگاران و... توسط رئیس‌جمهور برای بررسی مساله اعلام می‌شد، آیا این پیام را نمی‌داد که دولت عزم جدی‌تری برای پاسخ به مساله دارد؟

نویسنده سپس تاکید کرده است: منتظر سازوکارهای رسمی ماندن، راه‌حل کاهش این التهاب نیست، همان‌طور که تماس رئیس‌جمهور با خانواده امینی در سازوکارهای رسمی و مرسوم نبود اما موثر بود. با روش‌هایی که سال‌ها قبل حل منازعه می‌کردیم نمی‌شود مسائل ایران 1401 را حل کرد، باید پلن B داشته باشیم.

در پایان نیز به مسئولان هشدار داده شده است: آقایان مسئول، سیاسی، سخنران و... نمی‌شود به مردم پالس‌های ضدونقیض داد، اگر دست‌فرمان دولت و حاکمیت کاهش تنش‌ها، رفع شبهات و پاسخ به سوالات است و شما ایده دیگری دارید، لطفا ایده‌تان را پیش خودتان نگه دارید، آنچه شما فکر می‌کنید که تبدیل تهدید به فرصت است در عمل ساخت یک تهدید بزرگ‌تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین