کد خبر: ۷۹۸۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

سودای کی‌یف برای عضویت در ناتو منجر به عملیات دونباس شد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن رد درخواست ژاپن برای مصالحه با روسیه درخصوص جزایر مورد مناقشه، گفت یکی از دلایل عملیات در دونباس، تصمیم اوکراین به عضویت در ناتو بود.
سودای کی‌یف برای عضویت در ناتو منجر به عملیات دونباس شد
آفتاب‌‌نیوز :

کیشیدا طی سخنرانی در صحن پارلمان ژاپن ضمن پیچیده و پرتنش خواندن روابط با روسیه، گفت که با وجود تمام پیچیدگی ها آماده امضای پیمان صلح با این کشور است.

​به گزارش وبگاه «ریانووستی»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اما امروز (دوشنبه) درخواست ژاپن برای مصاحبه درخصوص جزایر مورد مناقشه «کوریل» را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن رد احتمال امضای صلح با ژاپن درخصوص اختلافات سرزمینی، گفت:

*مصالحه با توکیو در شرایط کنونی غیرممکن است.

*البته در چنین شرایطی امکان مذاکره برای یک معاهده صلح وجود ندارد. ژاپن در میان دیگر کشورهای غربی جای گرفته و خود به کشوری غیردوست برای روسیه تبدیل شده است که اجازه مذاکره را نمی‌دهد.

* درخواست اوکراین از ناتو با واکنش‌های متفاوتی از جانب کشورهای عضو این ائتلاف نظامی همراه شده است.

*مسکو از نزدیک اوضاع حول پیوستن اوکراین به ناتو را زیر نظر دارد. سودای کی‌یف برای عضویت در این ائتلاف نظامی با اهداف ضد روسی بود که منجر به آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس شد.

*ما اظهارات رئیس جمهور زلنسکی را شنیدیم، همچنین شاهد واکنش‌های متفاوتی از ناتو بودیم؛ کشورهایی هستند که از گزینه الحاق سریع حمایت می‌کنند، کشورهایی هم هستند که از آن حمایت نمی‌کنند. در هر صورت، همه به قانون اجماع [تمام اعضای ناتو در این‌خصوص] اشاره می‌کنند. ما بسیار مراقب این تصمیم هستیم و البته باید به یاد داشته باشیم که جهت‌گیری اوکراین به ناتو و تأیید عضویت آتی کی‌یف در ناتو یکی از دلایل عملیات نظامی ویژه بود.

*طرح موضوعاتی مثل گزارش‌ها درباره تشکیل‌شدن ائتلاف‌ها و اتحادهای جدید در مخالفت با نزدیک‌شدن روسیه و چین، به تنش‌زدایی کمکی نخواهد کرد.

*البته که ایجاد بلوک‌های جدید به ثبات و پیش‌بینی‌پذیری کمک نمی‌کند و وضعیت پرتنشی را که اکنون در آن زندگی می‌کنیم، کاهش نمی‌دهد. در هر صورت باید این وضعیت [اتحاد چین و روسیه] را بپذیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین