کد خبر: ۷۹۸۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

پیشروی نیرو‌های اوکراین در مناطق الحاقی به روسیه

کی یف روز دوشنبه ادعا کرد نیرو‌های اوکراین در ادامه تهاجمی که از تابستان در خرسون (کرملین به تازگی پیوستن این منطقه در جنوب را به روسیه اعلام کرد) آغاز شده به دستاورد‌های تازه‌ای دست یافته است.
پیشروی نیرو‌های اوکراین در مناطق الحاقی به روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

خرسون از دشوارترین جبهه های نبرد برای نیروهای اوکراین بوده که در مقایسه با حمله ناگهانی در اطراف خارکیف دومین شهر در شمال شرق این کشور که ماه گذشته آغاز شد، پیشروی آهسته تری داشته اند. رسانه های اوکراین امروز تصویری از نیروهای اوکراین با پرچم این کشور را در روستای خرشچنیکا منتشر کردند که در همان بخشی از خرسون قرار دارد که این نیروها ادعا کرده اند که خطوط نیروهای روسیه را در هم شکسته و پیشروی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای اوکراین در عملیات ضدحمله در منطقه خرسون که از تابستان آغاز شده، به صورت بی وقفه خطوط پشتیبانی نیروهای روسیه را در هم می کوبند و در غرب رودخانه دنیپر که در تصرف نیروهای روسیه قرار دارد، پیشروی هایی کرده اند.

ارتش اوکراین با راکت اندازهای هیمارس اهدایی ایالات متحده، بارها پل اصلی روی رود دنیپر در شهر خرسون و یک سد را که به عنوان گذرگاه دوم استفاده می شده، در هم کوبیده و به پل های موقتی که نیروهای روسیه پس از غیرعملیاتی شدن گذرگاه های اصلی، برای پشتیبانی از نیروهای مستقر در بخش غربی این رود ساخته اند، حمله کرده اند.

عملیات تهاجمی نیروهای اوکراین در جنوب به رغم حملات موفقیت آمیز به راه های تدارکاتی روسیه، تاکنون آهسته تر و کم موفقیت تر از عملیات در شمال شرق این کشور بوده، زیرا سرزمین صاف و بدون ناهمواری این بخش، نیروهای مهاجم اوکراین را به آسانی در معرض حملات توپخانه و هوایی روسیه قرار می دهد.

وبلاگ های ارتش روسیه نزدیک به مسکو به صورت فزاینده ای اعلان کرده اند که اوکراین از نیروی انسانی و حمایت یگان های تانک برتر در این منطقه برخوردار است.

خرسون یکی از چهار منطقه ای است که مسکو روز جمعه در پی برگزاری همه پرسی، بخشی از خاک خود اعلان کرد و مجلس دومای پارلمان روسیه امروز پیمان های مربوط به آن را تصویب کرد و این طرح ها روز سه شنبه در مجلس اعیان روسیه مطرح خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین