کد خبر: ۷۹۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

باید انتقاد دانشجویان شنیده شود

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس با تقدیر از حضور وزیر علوم در بین دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: نباید اعتراضات دانشجویی از چارچوب معقول و قانونی خارج شده و به سمت ساختارشکنی و اقدامات دور از شأن فضای علمی و نخبگانی دانشگاه سوق داده شود.
باید انتقاد دانشجویان شنیده شود
آفتاب‌‌نیوز :

روح الله متفکرآزاد با اشاره به تجمع‌ها و اعتراض‌های تعدادی از دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های کشور در روزهای گذشته اظهار کرد: ما معتقدیم که دانشگاه و دانشجو باید سیاسی باشد و اصل موضوع تحرکات سیاسی در دانشگاه‌ها را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: امیدوارم تحرکات موجود منجر به نشاط سیاسی ناشی از عقلانیت در فضای دانشگاه‌ها شود نه فضای احساسی و هیجانی.

متفکر آزاد در ادامه گفت: باید مراقبت کنیم که محیط مقدس علمی دانشگاهها به جولانگاه گروههای سیاسی و گروهک‌های مسئله‌دار و شکل گیری فضای رادیکال و بسته شدن فضای گفتگو تبدیل نشود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه باید از ایجاد دوقطبی‌های کاذب در دانشگاهها جلوگیری شود افزود: باید در فضای گفتگوی منطقی، انتقادات دانشجویان به مسائل و شیوه های اجرایی شنیده شود تا انرژی و نشاط علمی دانشگاهها به سمت اصلاح امورات جامعه هدایت شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اظهار داشت: از وزیر علوم می‌خواهم زمینه برگزاری کرسی های آزاداندیشی و جلسات علمی در این خصوص را فراهم کند تا بستر سوءاستفاده از مطالبات و انتقادات دانشجویان توسط جریانات مغرض و گروهکها از بین برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دود ایجاد فضای هتک حرمت، شعارهای هنجارشکنانه و آشوب در دانشگاهها که در کنش‌های تعداد معدودی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف دیده شد به چشم همه جامعه خواهد رفت و هیچ کسی از آن نفع نخواهد برد، بنابراین رجال سیاسی و کسانی که در سالهای گذشته به خاطر عملکرد جریان سیاسی‌شان روزه سکوت گرفته بودند از حرکت دانشگاهها به سمت آشوب استقبال نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین