کد خبر: ۷۹۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

دستگیری بیش از ۳۰۰ خلافکار در تهران/ ۳ بازداشتی جدید در پرونده سرقت بانک ملی

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۳۱۲ سارق، زورگیر و کلاهبردار خبر داد.
دستگیری بیش از ۳۰۰ خلافکار در تهران/ ۳ بازداشتی جدید در پرونده سرقت بانک ملی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی در اجرای مرحله جدید طرح کاشف گفت: امروز شاهد نمونه‌هایی از اقدامات و کشفیات پلیس در چهارمین مرحله طرح کاشف در سال جاری بودیم. این طرح توسط پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۳۱۲ نفر مجرمان شامل سارقان، جاعلان ، قاتلان، متجاوزین به عنف و ...‌ دستگیر شدند.

وی ادامه داد:‌ در جریان اجرای این طرح ۶۱ باند منهدم شد که این باندها شامل ۱۷ باند سرقت به عنف شامل گوشی‌قاپی و کیف قاپی، ۱۸ باند سرقت از منزل ۱۳ باند سرقت خودرو و موتورسیکلت و لوازم آن‌ها و پنج باند قتل آدم‌ربایی و تجاوز بودند. دستگیر شدگان تا این لحظه به ۱۷۵۷ اقدام مجرمانه اعتراف کرده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مرحله از طرح ۱۰ قبضه کلت کمری نیز از مجرمان دستگیر شده کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت همچنین به جزئیات جدید از پرونده سرقت از بانک ملی اشاره کرد و گفت: سه نفر مجرم جدید از سارقان بانک ملی دستگیر شدند که هشت میلیارد از اموال مردم از آن‌ها توقیف شده است. این افراد اموال مسروقه را قبل از متواری شدن به بستگان و دوستان خود داده بودند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی گفت: این پلیس در اجرای این طرح بالغ بر ۳.۵ میلیارد از انواع کالای قاچاق را کشف کردند. همچنین بالغ بر ۵۰۶ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده و ۷۱ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف و ۲۲۴ متهم دستگیر شده اند.

رحیمی ادامه داد:‌ این پلیس در مبارزه با جرائم اقتصادی در سه مرحله ۴۰ متهم در حوزه سوداگری ارزی را دستگیر کردند و دو میلیون و ۸۷۴ هزار مورد از انواع و اقسام ارزهای خارجی به ارزش ۳.۵ میلیارد کشف شده است. ۱۷ نفر از دلالان و معامله‌گران ارز فیزیکی و فردایی و ۱۱ نفر از سو استفاده‌کنندگان ارز مسافری با سو استفاده از کارت ملی افراد نیز دستگیر شدند. همچنین ۱۲ مورد دستگیری در زمینه اصناف مرتبط با خرید و فروش غیرمجاز ارز وجود داشته است.

وی تاکید کرد: اقدامات پلیس در مبارزه با مجرمین و افرادی که امنیت جامعه را به چالش بکشند توسط پلیس دنبال خواهد شد.

رحیمی درباره هفته فراجا گفت: این هفته از ۱۳ مهر آغاز می‌شود و ما تلاش می.کنیم که در دین هفته بیش از گذشته برای ارائه خدمات به مردم تلاش کنیم.شعار ما نیز پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین