کد خبر: ۷۹۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

هواشناسی ۱۳ مهر ۱۴۰۱/ باران در شمال، گردوخاک در غرب

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازشکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و حرکت به سمت مرز‌های غربی کشور همچنین بارش باران در شمال کشور خبر داد.
هواشناسی ۱۳ مهر ۱۴۰۱/ باران در شمال، گردوخاک در غرب
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور مستقر خواهد بود.

وی ادامه داد: توده گرد و خاک در کشور عراق در حال شکل‌گیری و حرکت به مرز‌های غربی کشور است که احتمال نفوذ آن به نوار غربی کشور طی ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

به گفته ضیاییان از بعدازظهر پنج‌شنبه (۱۴مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۵ مهرماه) علاوه بر مناطق یادشده در شمال آذربایجان شرقی، گلستان و ارتفاعات البرز نیز بارش رخ می‌دهد و وزش باد و کاهش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: در اوایل صبح شنبه (۱۶ مهرماه) گستره بارش در سواحل شمالی خواهد بود و به‌تدریج با کاهش بارش در سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه (۱۷ مهرماه) همراه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته وی تا روز شنبه وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در نوار شرقی کشور و مناطقی از شرق و مرکز پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد همچنین در صبح همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۵ مهرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مهرماه) اهواز با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین