کد خبر: ۷۹۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

جزئیات تازه از دستگیری متهمان جدید سرقت بانک ملی/ اموال کشف شده چیست؟

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری چند متهم جدید در پرونده سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی خبر داد و حالا رییس پلیس آگاهی تهران جزئیاتی بیشتر از دستگیری این افراد را شرح داده است.
جزئیات تازه از دستگیری متهمان جدید سرقت بانک ملی/ اموال کشف شده چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

صبح روز دوشنبه شانزدهم خرداد ماه بود که خبر‌های از سرقت از صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه بانک ملی در تهران منتشر شد، اخباری که عصر همان روز به تایید پلیس نیز رسید و مشخص شد که تعدادی از سارقان با سوءاستفاده از خلا‌های امنیتی موجود در این شعبه از بانک و در ایام تعطیلی وارد این شعبه شده و اقدام به سرقت از صندوق‌های امانت بانک کرده‌اند. چند روز بعد در عملیاتی ویژه تعدادی از این سارقان دستگیر شدند و خبر این دستگیری صبح روز جمعه، ۲۰ خرداد ماه منتشر شد.

حالا در تازه‌ترین خبر‌ها سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت چند متهم جدید در این پرونده خبر داده است. او صبح امروز در حاشیه اجرای طرح کاشف پلیس آگاهی گفت: «سه نفر مجرم جدید از سارقان بانک ملی دستگیر شدند که هشت میلیارد از اموال مردم از آن‌ها توقیف شده است. این افراد اموال مسروقه را قبل از متواری شدن به بستگان و دوستان خود داده بودند.»

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت جزئیاتی بیشتر از دستگیری این افراد را شرح داد و گفت: در پرونده بانک ملی تمام سارقین دستگیر شده‌اند و افرادی که به‌تازگی دستگیر شده‌اند، افرادی هستند که مقادیری از اموال سرقت‌شده توسط سارقینی که به ترکیه رفتند را نگه داری می‌کردند. تعدادی از این افراد شناسایی شدند و تعدادی نیز درحال شناسایی هستند. این اموال نامشروع و مسروقه است و توقیف می‌شود. در دور روز گذشته هشت میلیاردتومان از این اموال توقیف شده و در تلاش هستیم تا بتوانیم تا ریال آخر این اموال که مال مردم است را کشف کنیم.

وی ادامه داد: اموالی نیز که از قبل کشف شده‌اند با هماهنگی قضایی در حال تحویل به مردم است. بخش عمده‌ای از این اموال که معارضی نداشته و مستند بوده تحویل‌داده‌شده و این پرونده تا بسته‌شدن کامل آن دنبال می‌شود تا حقی از مردم تضییع نشود.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به وضعیت دو سارق پرونده که در یکی از کشور‌های همسایه حضور دارند اظهار کرد: سارقانی که در ترکیه حضور دارند نیز دو نفر هستند و هماهنگی‌های لازم برای دستگیری و انتقال آن‌ها به داخل کشور با پلیس بین‌الملل و کشور ترکیه انجام شده‌است. این قول به ما داده شده که این افراد در اسرع وقت مسترد شوند، اما این اتفاق هنوز رخ نداده‌است. پلیس و قوه قضاییه همچنان پیگیر این موضوع هستند تا پرونده تکمیل شود.

جزئیات تازه از دستگیری متهمان جدید سرقت بانک ملی/ اموال کشف شده چیست؟

همچنین رئیس اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز با بیان اینکه سه نفر متهم اصلی و دو نفر نیز به دلیل همکاری با این افراد دستگیر شده‌اند، به ایسنا گفت:‌در مجموع پنج نفر در روز‌های اخیر و در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند. یکی از سارقان اصلی که هنوز در کشور ترکیه حضور دارد، پس از سرقت مسافرتی ۲۴ ساعته به فیروزکوه در شمال کشور داشته و حدس پلیس این بوده که فرد انبار خود را منتقل کرده است. با کمک منابع و مخبرینی که پلیس با آن‌ها همکاری داشته‌است، مشخص شد که مقداری از اموال سرقتی در اختیار یکی از دوستان و بستگان سارق است. اموال سرقتی در چند مرحله دست به دست شده و نهایتا پنج نفر از مظنونین دستگیر شدند و شب گذشته یکی از آن‌ها اعتراف کرده است.

او اضافه کرد: در جریان کشفیات پلیس ۹۶ سکه تمام و ۵۸۱ ربع سکه کشف شد که ارزش آن‌ها به هشت میلیارد تومان می‌رسید. همچنین یک آپارتمان درشمال کشور توقیف شد و یک خودروی النترا که با پول سکه و ارز‌ها خریداری شده‌بود کشف شد. تحقیقات پلیس درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین