کد خبر: ۷۹۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

زلزله خوی/تعداد مصدومان به ۴۹۰ نفر رسید

فرماندار خوی با اشاره به اینکه مقدمات اسکان اضطراری برای موقع ضروری فراهم شده است، گفت: همه ادارات شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
زلزله خوی/تعداد مصدومان به ۴۹۰ نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح الله کاظمی روز چهارشنبه افزود: از دیگر شهرستان‌های آذربایجان غربی از جمله چایپاره، چالدران، سلماس و ماکو نیز تیم‌های ارزیاب حضور یافته‌اند تا برای بررسی وضعیت شهرستان کمک کار ما باشند. آمار تخریب منازل مسکونی در سطح شهرستان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حال تغییر است و میزان تخریب از ۱۰ تا ۶۰ درصد داشته‌ایم.

فرماندار خوی به خبرگزاری ایرنا گفت: قطعا در این زمین لرزه، فوتی نداشته‌ایم و آمار مصدومان این حادثه نیز طبق آخرین گزارش دریافتی ۳۹۵ نفر بوده که ۷۲ نفر آنها بستری هستند. اکثر مصدومان این حادثه به صورت سرپایی در مراکز درمانی خوی مداوا شده‌اند.

وی از وقوع ۲۲ پس لرزه در خوی بعد از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خبر داد و افزود: مدیریت این بحران به صورت کامل در حال انجام است و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی و در یک شهرک مسکونی (شهرک ولیعصر) بوده و مهمترین دلیل برای کاهش تلفات جانی و مالی وجود ساختمان‌های نوساز با ایمنی بالا در این منطقه است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز از افزایش مصدومین زلزله خوی خبرداد.

به نوشته ایسنا؛ حبیب زاده افزود: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری صبح ۱۳ مهرماه و پس لرزه های متعدد موجب مصدومیت ۴۹۰ نفر شد که از این تعداد ۱۰۰ نفر بستری هستند.خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و مصدومینی که جراحات جزیی داشتند سرپایی مداوا و مرخص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین