کد خبر: ۷۹۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

تاکید سازمان ملل بر لزوم عزم جدی اروپا در مورد تغییرات اقلیمی

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: اروپا باید "عزم بسیار بیشتری" را در مورد تغییرات آب و هوایی نشان دهد، زیرا انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در این منطقه هنوز در حال افزایش است، بنابراین کشور‌ها باید برای بازیافت، بهبود کیفیت هوا و محیط زیست بیشتر تلاش و هزینه کنند.
تاکید سازمان ملل بر لزوم عزم جدی اروپا در مورد تغییرات اقلیمی
آفتاب‌‌نیوز :

ارزیابی سازمان ملل از استراتژی‌های ۵۴ کشور اروپایی نشان داد: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشورهای غرب اروپا با افزایش انتشار این گازها در سایر نقاط منطقه جبران شده است.

در این گزارش آمده است: کیفیت هوا هنوز از دستورالعمل‌های بین المللی فاصله دارد و مالیات‌هایی که به منظور حفاظت از محیط زیست جمع آوری می‌شود برای هدف اعلام شده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

"اولگا آلگایرووا"، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در امور اروپا (UNECE) گفت: یافته‌های این ارزیابی باید زنگ خطری برای منطقه باشد.

در بیانیه برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) آمده است: علیرغم پیشرفت در برخی زمینه‌ها، دولت‌های این منطقه باید جاه طلبی و عزم بسیار بیشتری در مقابله با تغییرات آب و هوایی نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در امور اروپا و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تاکید شده است که مشوق‌های مالی می‌تواند برای تقویت بازیافت ارائه شود؛ چراکه میزان بازیافت به طور قابل توجهی در بین کشورها متفاوت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین