کد خبر: ۷۹۸۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

نمازی: عمان نقش حیاتی در آزادی من ایفا کرده است

پایگاه خبری نشنال نیوز به نقل از محمد باقر نمازی - که چندی پیش پس از گذراندن بخشی از محکومیت خود در یک اقدام انسان دوستانه آزاد شد - نوشت که عمان نقش حیاتی در آزادی وی ایفا کرده است.
نمازی: عمان نقش حیاتی در آزادی من ایفا کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری نشنال نیوز در خبری با اشاره به رسیدن محمدباقر نمازی به مسقط عنوان کرد که وی به زودی راهی ابوظبی خواهد شد تا در کلینیک کلیولند، جراحی شود.

نمازی در بدو ورود به مسقط گفت: جای تعجب نیست که عمان نقش حیاتی در آزادی من داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نشنال نیوز، وی افزود: این نشان‌دهنده نفش برجسته پادشاه عمان در این عملیات و تلاش‌های بشردوستانه وی طی چند سال گذشته است.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در روزهای گذشته در خصوص باقر و سیامک نمازی گفت: باقر نمازی به خاطر مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می‌برد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مطرح شده برای ادامه معالجه در خارج از کشور، بنابر ملاحظات انسان دوستانه روز چهارشنبه گذشته از باقر نمازی رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان، السید بدر البوسعیدی از حسن اعتماد تهران به مقامات عمان و اقدام انسانی جمهوری اسلامی ایران در تحویل باقر نمازی که به جرم جاسوسی در ایران محکوم شده است، به کشور عمان، تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه عمان افزود: کشورش همواره از مواضع حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و مجامع بین المللی حمایت کرده است.

علی نجفی، سفیر ایران در مسقط پس از ورود باقر نمازی به عمان در توییتی نوشت: اعتماد متقابل میان ایران و عمان، پشتوانه ارزشمند دوستی دوکشور و پل مستحکم همکاری و ارتباطات است. به حفظ و ‌تقویت این دوستی و برادری، متعهد هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین