کد خبر: ۷۹۸۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
دانشگاه علوم پزشکی:

مادران باردار ۴۳ روز پس از زایمان می‌توانند دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار ۴۳ روز پس از زایمان از وضعیت و شرایط خاصی که دارند خارج می‌شوند و پس از گذشت این فاصله زمانی به یک فرد عادی تبدیل می‌شوند و بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند.
مادران باردار ۴۳ روز پس از زایمان می‌توانند دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد احمدیان افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق دُزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا به مادران باردار بلامانع است و این ممنوعیت تنها در دُز چهارم این واکسن است.

وی ادامه داد:طبق اعلام کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا مناسب‌ترین واکسن برای مادران باردار سینوفارم است ضمن این که این نوع واکسن برای مادران شیرده هم مناسبت تر از سایر واکسن‌هاست و توصیه ما به این ۲ گروه از مادران جامعه دریافت این نوع واکسن، آن هم به‌موقع و بدون تأخیر بوده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری کووید 19بر سلامت بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد، اما گروه‌های خاصی مانند سالمندان، بیماران خاص و مادران باردار به علت شرایط خاص، بیشتر ممکن است در معرض خطر بیماری شدید و عوارض بیماری کرونا باشند به همین دلیل، افزایش ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا در این گروه‌ها اهمیت بیشتری دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین