کد خبر: ۷۹۸۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

برجسته شدن برتری‌های جمهوریخواهان آمریکا بر دموکرات‌ها در یک نظرسنجی

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، جمهوری‌خواهان آمریکا در برخی زمینه‌ها نظیر رسیدگی به مسائل جرم و جنایت و مهاجرت محبوبیت بیشتری نسبت به دموکرات‌ها دارند.
برجسته شدن برتری‌های جمهوریخواهان آمریکا بر دموکرات‌ها در یک نظرسنجی
آفتاب‌‌نیوز :

نظرسنجی جدیدی که از سوی موسسه رویترز/ایپسوس برگزار شد نشان داد، رای دهندگان آمریکایی در زمینه حل و فصل مسائل مربوط به مهاجران و جرم و جنایت، جمهوریخواهان را به دموکراتها ترجیح می‌دهند. این نشان می‌دهد که مانور تبلیغی جمهوریخواهان آمریکا روی مسائل مربوط به امنیت مرزی و مقابله با جرم و جنایت می‌تواند به آنها در انتخابات میاندوره‌ای هشتم نوامبر کنگره آمریکا کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که در بازه ۲۷ سپتامبر تا سوم اکتبر برگزار شد برتری‌هایی را که جمهوریخواهان در آستانه برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا دارند برجسته می‌کند. طبق نظرسنجی‌ها، آنها شانس بیشتری برای کسب دوباره کنترل مجلس نمایندگان آمریکا داشته و می‌توانند مجلس سنا را نیز مجددا تصاحب کنند.

در نظرسنجی مذکور چهل درصد از کسانی که به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده بودند گفتند، جمهوریخواهان مناسب‌ترین حزب برای رسیدگی به مساله مهاجرت هستند در حالی که ۳۲ درصد این عقیده را در مورد دموکراتها داشتند.

همچنین در زمینه مقابله با جرایم نیز ۳۹ درصد جمهوریخواهان را مناسب داسته و ۳۰ درصد دموکراتها را برای این امر مناسب دانستند. مابقی پاسخگویان نیز یا گزینه "نمیدانم" و یا مستقل‌ها یا حزبی دیگر را انتخاب کردند.

هر چند نگرانی اصلی رای دهندگان آمریکایی مساله افزایش تورم بوده اما مسائل مهاجرت و جرم و جنایت نیز می‌توانند رای دهندگان حامی جمهوریخواهان را تحریک به رای دادن در انتخابات کرده و عاملی برای جذب آرای مستقلها و دموکراتهای میانه رو باشند.

در مجموع سی درصد از کسانی که به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده بودند گفتند، نگرانی اصلی آنها تورم است و پنج درصد نیز مساله مهاجرت و چهار درصد هم مساله جرم و جنایت را نگرانی اصلی خودشان انتخاب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین