کد خبر: ۷۹۸۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
در دیدار دستیار رئیس‌جمهور روسیه

مخبر: منافع ایران و روسیه در گرو تلاش برای اجرای توافقات دو کشور است

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم اجرای دقیق توافقات میان تهران و مسکو گفت: منافع دولت‌ها و ملت‌های ایران و روسیه در گرو تلاش برای اجرایی‌شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور است.
مخبر: منافع ایران و روسیه در گرو تلاش برای اجرای توافقات دو کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر عصر چهارشنبه (۱۳ مهر) در دیدار «ایگور لویتین» دستیار رئیس‌جمهور روسیه، بر گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: مسیر رشت - آستارا و توسعه همکاری‌های بانکی برای تسهیل فعالیت تجار و بخش خصوصی نقش مؤثری در ارتقاء سطح همکاری‌های تهران و مسکو خواهد داشت.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ساز و کار خوبی برای اجرای توافقات بین دو کشور فراهم شده است"، اظهار کرد: برای توسعه همکاری‌های بانکی‌ باید برنامه‌ای دقیق و زمانبندی‌شده تدوین و با جدیت آن را پیگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به توافقات همکاری دو کشور در حوزه انرژی، افزود: توافقات بسیار خوبی در بخش انرژی میان ایران و روسیه حاصل شده است اما باید نسبت به زمان اجرای این توافقات حساس باشیم و با جدیت آن را دنبال کنیم تا شاهد اجرای هر پروژه مطابق برنامه زمانبندی باشیم.

همچنین دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار با بیان اینکه "مدیران بزرگترین شرکت‌های تجاری روسیه گرد هم آمده‌اند تا با هیات عالی‌رتبه ایرانی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی مذاکره کنند"، از اهتمام جدی مسکو برای اجرای توافقات با تهران خبر داد.

ایگور لویتین با اشاره به تمایل شرکت‌های فعال در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاری و همکاری در ایران، افزود: رئیس‌جمهور روسیه نیز بر اجرای توافقات دو کشور تاکید دارد و تمام توافقات گذشته نیز به قوت خود باقی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین