کد خبر: ۷۹۹۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

سردار رضایی: پلیس ایران هیچ وقت بر مردم نیست

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: فراجا نه اینکه یک سازمان انتظامی که یک سازمان انقلابی است چرا که از مردم و نه بَر مردم است.
سردار رضایی: پلیس ایران هیچ وقت بر مردم نیست
آفتاب‌‌نیوز :

سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه آئین تجدید میثاق نیرو‌های انتظامی کشور با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران افزود: براساس قانون فراجا وظیفه انتظام دارد، اما تفاوت پلیس ایران با پلیس در کشور‌های دیگر این است که هیچ وقت فراجا بر مردم نیست و با مردم است.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان انتظامی خادم ملت است و مردم حامی این خادمان هستند؛ هر ساله نیمه دوم مهرماه را به عنوان گرامیداشت فراجا قرار داده اند و افتخار ما این است که در این دوران تجدید میثاقی با امام راحل و شهدا داشته باشیم.

به گفته سردار رضایی، فراجا حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده و افتخار مجموعه انتظامی این است که فرمانده آن یک، ولی فقیه است؛ در ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) و بعد از آن تا به امروز امام خامنه‌ای فرماندهی و راهبر نیرو‌های تحت امر هستند.

وی تاکید کرد: فراجا علیه هنجارشکنان، قاچاقچیان، سارقان و افرادی که علیه امنیت و مصالح جامعه حرکت می‌کنند، عمل کرده و می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور یادآور شد: امروز رهبری به عنوان بت شکن زمان، بالای سر و فرمانده اصلی فراجا است و دیدیم که در چند روز گذشته در مجموعه دانش آموختگان نیرو‌های مسلح چگونه فرزندانش را نوازش کردند. فراجا با نیرویی انقلابی از مرز‌ها تا شهر‌ها و روستا‌ها و در تعطیلی و غیر تعطیلی با تبعیت از ولایت در خدمت مردم است.

همزمان با فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان فراجا امروز/ پنجشنبه/ با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کردند.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی، نیرو‌ها و کارکنان سازمان انتظامی کشور صبح امروز/پنجشنبه/ همزمان با آغاز هفته فراجا ضمن حضور در مرقد امام راحل، با آرمان‌های والای ایشان و شهدای انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.

این آئین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

همچنین شرکت کنندگان در این مراسم با اهدای تاج گل، قرائت فاتحه و زیارت نامه به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند. غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا پایان بخش برنامه تجدید میثاق بود.

هفته فراجا هر ساله از ۱۳ مهر آغاز می‌شود و شعار امسال این هفته "پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس" است.

روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه و نخستین روز هفته فراجا «مرزبان خادم، مرزنشین حامی»، روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه و دومین روز هفته فراجا «پلیس ولایت مدار، ایثار و شهادت»، روز جمعه ۱۵ مهرماه و سومین روز هفته فراجا «پلیس انقلابی، جامعه ایمانی» و روز شنبه ۱۶ مهرماه و چهارمین روز هفته فراجا «پلیس مردمی، مشارکت اجتماعی» نامگذاری شده است.

همچنین برای روز یکشنبه ۱۷ مهرماه و پنجمین روز هفته فراجا نام «پلیس هوشمند، بصیرت اجتماعی» و روز دوشنبه ۱۸ مهرماه و ششمین روز هفته فراجا «سرباز فداکار، جوان انقلابی» و روز سه شنبه ۱۹ مهرماه هفتمین روز هفته فراجا نام «پلیس خدمتگذار، سرمایه اجتماعی» انتخاب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین