کد خبر: ۷۹۹۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳

سه هنرستان هنر‌های زیبا افتتاح شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری از اضافه شدن سه هنرستان هنر‌های زیبا به تعداد هنرستان‌های کشور در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
سه هنرستان هنر‌های زیبا افتتاح شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری گفت: با توجه به سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان‌های هنر‌های زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره جدید و تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این راستا مقرر گردید در هر استان حداقل دو هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود.

اسماعیلی افزود: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید در استان‌های مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز ۳ هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان‌های هنر‌های زیبا در کشور اضافه شد که هنرستان هنر‌های زیبای دختران اهواز و هنرستان هنر‌های زیبای خرم آباد و هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه کاشان ۳ هنرستانی هستند که از مهرماه سالجاری همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را آغاز کردند. با شروع به کار این ۳ هنرستان جدید، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون تعداد ۱۲ هنرستان جدید تأسیس شده که یک رکورد در راه اندازی هنرستان‌های هنر‌های زیبا محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد هنرستان‌های هنر‌های زیبا در کل کشور به ۶۰ باب رسیده و با پیگیری‌های صورت گرفته انشاالله در سال‌های آتی روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم خواهد یافت.

اسماعیلی تأکید کرد: توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید ۱۱ رشته در حوزه‌های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویا نمایی در هنرستان‌های هنر‌های زیبا راه اندازی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین