کد خبر: ۷۹۹۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶

امیرعبداللهیان: هیچ تسلیحاتی به روسیه ارسال نکردیم/ در زمان اشغال کنگره، مدت‌ها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد

وزیر امور خارجه ایران، تاکید کرد: علیرغم کمک‌های نظامی برخی کشور‌ها به اوکراین، ما هیچ گونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.
امیرعبداللهیان: هیچ تسلیحاتی به روسیه ارسال نکردیم/ در زمان اشغال کنگره، مدت‌ها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد
آفتاب‌‌نیوز :

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و "پکا هاویستو" وزیر امور خارجه فنلاند، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، مذاکرات لغو تحریم ها، بحران اوکراین و حوادث اخیر در کشورمان  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش وزارت امور خارجه ایران، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران اوکراین گفت: علیرغم کمک های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچ گونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می اندازد.

امیرعبداللهیان در مورد تحولات داخلی ایران نیز اظهار کرد: توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اکنون زنان در بخش های مختلف دانشگاهی، علمی، پزشکی، آموزشی، اداری و فناوری در حال ایفای نقش بسیار موثری می باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: بخشی از اتفاقات اخیر در ایران تظاهرات مسالمت آمیز است که ما طبق قانون اساسی کشور از آن حمایت می کنیم و طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم را حق قانونی آنان می دانیم و همواره به آن توجه کرده و پاسخ داده ایم. اما در این میان برخی اغتشاش گران با هدایت خارجی و تحریک شبکه های تلویزیونی خارجی، اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس با سلاح گرم و سرد کردند که این اقدامات در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست.

وزیر امور خارجه ایران  با یادآوری حوادث داخلی آمریکا و ماجرای اشغال کنگره، خاطرنشان ساخت: مدت ها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد و حتی صفحات شخصی مجازی رییس جمهور وقت آمریکا با توجیه امنیت ملی بسته شد. آیا شورای وزیران اروپا در آن زمان ابراز نگرانی کرد؟

«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این‌ گفتگوی تلفنی، از شنیدن آخرین وضعیت مذاکرات لغو برجام تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که به زودی توافق میان طرفین حاصل شود.

وی در خصوص بحران اوکراین، اقدام نظامی روسیه را بر خلاف منشور سازمان ملل متحد دانست و افزود،: اوکراین به عنوان یک کشور مستقل محق بر دفاع از خویش است.

وی با اشاره به موضوع افغانستان از ایفای نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از آوارگان و پناهجویان افغانستانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نفوذ خود، طالبان را تشویق به رعایت حقوق بشر و حقوق زنان کند.

وزیر خارجه فنلاند در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران نیز ابراز امیدواری نمود گزارش مستقل‌ و بی‌طرفانه در خصوص مرگ مهسا امینی منتشر شود.

طرفین در این گفتگو بر ابعاد مناسبات دوجانبه فنلاند و ‌جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
1
خودتون پهپادها رو نشون دادید... البته دروغ گفتن عادت شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین