کد خبر: ۷۹۹۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
مسئولان علت نحوه توزیع نامناسب آب را برای مردم توضیح دهند

انتقاد شدید امام جمعه از بی‌آبی همدانی‌ها: بگوییم حوزه علمیه آبرسانی کند؟

امام جمعه همدان درباره وضعیت آب همدان و مشکلات رخ داده گفت: آیا قرار نیست به جز من فرد دیگری با مردم حرف بزند؟ جزمن کسی نیست از مردم عذرخواهی کند؟ اگر آبرسانی وظیفه من است بگویید تا حوزه علمیه را همراه کنم تا آبرسانی کنند./ با نسلی رو به رو هستیم که درکی از انقلاب و دوران دفاع مقدس نداشته و از ظلم و جور زندان پهلوی خبر ندارند
انتقاد شدید امام جمعه از بی‌آبی همدانی‌ها: بگوییم حوزه علمیه آبرسانی کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه امام و رهبری محور وحدت جامعه هستند، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله بر سر باحجاب و بی‌حجاب نیست بلکه دشمن با ایران قوی و مستقل مشکل دارد و نمی‌خواهد این را ببیند.

وی با بیان اینکه آمریکا نه تنها با ایران، بلکه چین را نیز را دشمن درجه یک خود در عرصه اقتصادی می‌داند چرا، چون بنا ندارد بگذارد کسی در برابر او حرفی بزند، اضافه کرد: اگر کسی و کشوری بخواهد در برابر آمریکا بایستد او برایش برنامه‌ریزی کرده و در آن اغتشاش ایجاد می‌کند، در صدد تحریم او بر می‌آید و مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد در ایران به مسئله شکاف اجتماعی دامن بزند که این نیز به ضرر همه جامعه است افزود: ما یک ملت و کشور فرهیخته هستیم که یک تمدن بزرگ را تجربه کرده ایم ما قبل از اسلام نیز این کشور بزرگ بوده و بعد از اسلام نیز بزرگتر و فرهیخته‌تر شدیم. البته مشکلاتی در جامعه وجود دارد که راه حل آن بیان واقعیت‌ها و اصلاح درست مفاسد است پس راه کار حل مشکل اغتشاش نیست چرا که دشمن با استفاده از این فضا مشکلات ما را بیشتر کرده و تحریم‌ها را افزایش میدهد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت اساتید و حوزیان می‌تواند برای مشکلات راه حل پیدا کرد عنوان کرد: می‌توان راه کار‌ها و ساز و کار‌های حقوقی برای حل مشکلات بدون اغتشاش، آشوب و ایجاد ترس در جامعه پیدا کرد.  امروز با نسلی رو به رو هستیم که درکی از انقلاب و دوران دفاع مقدس نداشته و از ظلم و جور زندان پهلوی خبر ندارند، از زجری که شهدا کشیدند تا ظلم و جور از این کشور بروند خبر ندارند پس باید برای رفع این مشکل به تبیین مسائل بپردازیم.

شعبانی با اشاره به جهاد تبیین امام علی در دوران خلافت خود و آشنا کردن جوانان با پیامبر و اتفاقات آن دوران افزود: امروز همه ما موظف هستیم به جای اتهام زدن به این نسل که پر از ابهام و سوال است و شاهد برخی خلف وعده‌ها و فساد اقتصادی است، مسائل را توضیح دهیم. ما باید مسئولان را با اسلام بسنجیم نه اینکه فهم اسلام را به مسئولان گره بزنیم. هر کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته اسلام نیست بلکه اسلام آن است که توسط مراجع امام و رهبری بیان شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز وقت قیام برای تبیین است و همه موظف هستیم مسائل را بیان کنیم ادامه داد: مسئولی که خطا کرده مقصر است، تعطیلی حدود الهی و عدم برخورد با مفسدان اقتصادی در ذهن جوانان اثر دارد.

وی با اشاره به اینکه این قتل عام فرهنگی و فکری که به دلیل رها شدن این فضا رخ می‌دهد در ذهن جوانان اثرگذار است گفت: اگرچه کشور با اغتشاشاتی مواجه شده و عموم مردم به دلیل فهم درست با آن همراهی نکردند، اما این فضا فرصتی برای مطالعه و شناسایی نقاط ضعف فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

امام جمعه همدان با این توضیح که نسل امروز اهل پذیرش حق است مطرح کرد: همان جوانی که در جامعه راه رفته و فکر می‌کنیم نه خدا را قبول و نه پیامبر را وقتی با او صحبت می‌کنیم حرف را می‌پذیرد پس باید با این نسل حرف زده و صحبت آن‌ها را بشنویم.

وی بیان کرد: این فرصتی است تا متولیان فرهنگی خلا‌های موجود را شناسایی کرده و بدانیم کجا کوتاهی کردیم کما اینکه بسیاری از این افراد که اغتشاشات بودند معاند نیستند بلکه سوال دارند. برخی افراد در اغتشاشات نیز معاند هستند.عده‌ای به معنای واقعی کلمه به دنبال تجزیه کشور هستند.

وی خطاب به مردم با بیان اینکه مراقب شایعات باشیم مطرح کرد: امروز دشمن با هر فریب و دروغی می‌خواهد ایجاد اغتشاش کرده و سرمایه‌های جامعه را تضعیف کرده و جنگ داخلی در کشور راه بیندازد.

آیت‌الله شعبانی درباره مسئله آب نیز خطاب به مسئولان استان اضافه کرد: مردم مدت‌هاست منتظر عمل به وعده مسئولان در حوزه آب هستند، آب برخی مناطق قطع شده و با وجود اینکه اقدامات زیادی صورت گرفته و آب خوبی داریم چرا در توزیع آن مشکل به وجود آمده است؟

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی تحقیق کنند و ببینید چرا این مسئله با مشکل مواجه شده است؟ نکند عده‌ای بخواهند با ایجاد این مشکلات مردم را عصبانی کنند؟ گفت: آیا قرار نیست به جز من فرد دیگری با مردم حرف بزند؟ جز من کسی نیست از مردم عذرخواهی کند؟ اگر آبرسانی وظیفه من است بگویید تا حوزه علمیه را همراه کنم تا آبرسانی کنند. متولیان امر باید با مردم صحبت کرده و آن‌ها را دعوت به صبر کنند و بگویند مشکل کجاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین