کد خبر: ۷۹۹۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
رهبری تمام نقشه‌های دشمن را برآب کرد

امام جمعه کاشان: شهید همدانی در حوادث ۸۸، مصوبه عدم اجازه شلیک نیرو‌های مسلح به معترضان را گرفت

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: آمریکا با تحریم حداکثری، اغتشاش داخلی و برجام بدنبال فلج کردن ایران بود، اما رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و لطف الهی همه این نقشه‌ها را بر آب کرد.
امام جمعه کاشان: شهید همدانی در حوادث ۸۸، مصوبه عدم اجازه شلیک نیرو‌های مسلح به معترضان را گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در تحلیل‌های خود بدنبال ایجاد مزاحمت برای سه دشمن خود یعنی چین، روسیه و ایران بودند، گفت: روسیه را با اوکراین، چین را از طریق تایوان و جمهوری اسلامی را با اعمال تحریم‌حداکثری و ایجاد فتنه‌های داخلی مشغول کردند، اما نقشه آنان در مورد کشورمان با شکست روبرو شد.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانش آموختگان نیرو‌های مسلح، ادامه داد: همانطور که رهبری گفتند، بیشترین آسیب را در فتنه اخیر به نیروی انتظامی وارد شد، کسی که به بسیج، سپاه و نیروی انتظامی حمله می‌کند دارد در اصل به امنیت کشور حمله میکند.

امام جمعه کاشان همچنین بمناسبت سالروز شهادت سردار همدانی با اشاره به کتاب خاطرات همسر شهید، اظهار داشت:‌ شهید همدانی در فتنه هشتاد و هشت بعنوان فرمانده سپاه تهران از شورای عالی امنیت ملی با اصرار، مصوبه عدم اجازه شلیک نیرو‌های مسلح به معترضان را گرفت.

وی با بیان اینکه حتی رییس جمهور اصلاحات به خدمت بزرگ سردار در این خصوص اعتراف کرد، ادامه داد: سردار همدانی با این مصوبه، تعداد کشته‌های فتنه ۸۸ را به کمترین رساند و اگر وی در آن زمان نبود جنگ داخلی ایجاد می‌شد.

خطیب جمعه کاشان همچنین با اشاره به آغاز هفته وحدت از تمام مردم و مسوولان خواست برای گرامیداشت این هفته تلاش مضاعف داشته و ادامه داد: یکی از اثرات وحدت در بین شیعه وسنی در زمان حمله داعش به عراق به ثمر نشست و آن تشکیل حشد الشعبی با حضور اکثریت اقوام و مذاهب عراق است که توانست داعش را شکست دهد. وحدت برای دشمن خطرناک‌است و مسلمانان باید اختلافات را کنار گذاشته و زیر پرچم اسلام، اهلبیت و ولایت فقیه وحدت را به جهانیان نشان‌دهند.

حجت السلام والمسلمین حسینی همچنین با اشاره به مناسبت رو جهانی کودک، گفت: باید به وضعیت برخی مهد کودک ها، رسیدگی کرد، چرا که هنوز در بعضی از این مکان‌ها سند ۲۰۳۰ دشمن در حال اجراست. من از بنیاد شهید میخواهم بخاطر حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد، این مدارس را از دوران مهد کودک ایجاد و مدیریت کنند.

نماینده، ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به ۹ ربیع اول و آغاز امامت امام زمان (عج)، تصریح کرد:انسان می‌تواند در هر جایگاه و مقامی که هست، طوری بر اساس اسلام، قرآن و روایات، عمل کند که امام زمان (عج) برایش دعا کند.

امام جمعه کاشان همچنین از مسوولان دانشگاه‌های در برگزاری کرسی آزاد اندیشی در موضوعات مختلف روز با حضور همه گروه‌های فکری دانشجویی در هفته گذشته تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین