کد خبر: ۷۹۹۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

انتقاد امام جمعه سمنان از اظهارنظر‌های برخی مسئولان: آب به آسیاب دشمن نریزید

امام جمعه سمنان به اظهارنظر‌های برخی افراد و حتی مدیران درباره وقایع اخیر گفت: برخی افراد بدون توجه به هشدار‌ها پیرو مواضع غربی‌ها هستند.
انتقاد امام جمعه سمنان از اظهارنظر‌های برخی مسئولان: آب به آسیاب دشمن نریزید
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان اظهار داشت: مهمترین راهبرد دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون برای رسیدن به اهداف شومی که در سر دارد؛ "تفرقه افکنی" بوده است و در این نبرد مدیران باید مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی از بین‌بردن اساس "ایران قوی" را آرزوی نحس و هدف شوم دشمنان انقلاب اسلامی خواند و افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره این دشمنی با جمهوری اسلامی ایران به همراه کشور‌های استکباری بوده است؛ اما خوشبختانه دشمن تا کنون در این هدف شوم خود شکست‌های پیاپی خورده است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمن "تفرقه‌افکتی" را راهبرد مهم خود در این دشمنی‌ها قرار داده و در شرایط کنونی باید همه باید مراقب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند اضافه کزد: متأسفانه برخی افراد و مدیران در کشور هستند؛ که سهواً یا عمداً به دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف در کشورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با بیان اینکه مسائلی مانند مرگ مرحوم مهسا امینی و گشت ارشاد، تنها بهانه‌ای است تا دشمنان به اهداف شوم خود در کشور که همان اختلاف افکنی و ایجاد ناامنی و بی‌نظمی در جامعه است؛ برسند خاطرنشان کرد: مدیران نباید با گفتار و رفتار خودشان آب به آسیاب دشمن بریزند

وی صدور بیانیه برخی از خواص بدون اطلاع کافی از ماجرا‌ها را مصاق بارز آب به آسیاب دشمن ریختن و مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روشن شدن قصد و هدف اصلی دشمنان از به راه انداختن وقایع اخیر گفت: اکنون پشت پرده ماجرا بر همگان روشن شده است؛ آن افراد باید بیانیه خود را اصلاح کنند و اگر اقدامی نکنند در واقع همراه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در زمین دشمن بازی کرده‌اند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه "بر اساس اذعان بسیاری از دستگیرشدگان در اتفاقات اخیر، دشمن با بازی با احساسات مردم به دنبال ایجاد اغتشاش در کشور بوده است" عنوان کرد: هر فردی که خون انقلاب در رگ‌هایش می‌جوشد در برابر دسیسه دشمنان واکنش نشان می‌دهد؛ چراکه بصیرت‌افزایی لازمه برخورد با دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید تحقق این راهبرد با تلاش در زمینه‌های مختلف مانند جهاد تبیین مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی "قرآن"، "اهل بیت" و "ائمه معصومین (ع) " را وجه اشتراک و عامل وحدت میان امت‌های مسلمان عنوان و بیان کرد: دشمنان و بدخواهان دین اسلام با خدشه‌دار کردن وحدت به دنبال حکومت و پیشبرد اهداف شوم خود هستند و با سلاح هوشیاری نباید اجازه داد تا دشمنان وحدت جامعه را خدشه‌دار کند.

وی با بیان اینکه "دشمن با استفاده از تاکتیک تفرقه‌افکنی این بار نیز کوشید تا احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و از این طریق اغتشاش و ناامنی ایجاد کند" به دستگیری عوامل و سردسته‌های حوادث اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: برخی فریب خوردگان نیز بلافاصله با درک موضوع مواضع خود را تغییر دادند و به صف انقلاب پیوستند که این عمل آن‌ها شایسته تقدیر است؛ اما مخلان نظم و امنیت کشور باید بدانند در صورت عدم اصلاح خود و ایجاد ناامنی در کشور دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان از قوه قضائیه خواست تا ضمن برخورد قاطع و مجازات شدید مسببان اصلی حوادث اخیر، نسبت به جوانان فریب خورده که بازی تحریک احساسات دشمن را خورده‌اند مدارا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی به سخنرانی فرمانده کل قوا در جمع دانش آموختگان انتظامی در دانشگاه فراجا اشاره و این اقدام را مقتدارانه و عاملی برای خنثی سازی جنگ روانی دشمنان خواند و تصریح کرد: دشمن در هفته‌ها و روز‌های اخیر بار‌ها سعی کرد با پخش شایعاتی مبنی بر کسالت مقام معظم رهبری دل مردم کشور را خالی کند؛ اما ایشان در سخنرانی در بین دانش‌آموختگان نیرو‌های مسلح که در دانشگاه نیروی انتظامی انجام شد، بیش از یکساعت با اقتدار، قدرت و صلابت سخنرانی کردند تا خاری بر چشم دشمنان، یاوه‌گویان و مهر تأیید چندباره بر دشمنی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی از بین‌بردم ایران و بنیان ایران قوی را مهم‌ترین هدف دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: دشمن برای تحقق این هدف شوم خود به دسیسه‌های مختلفی متوسل شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، از زحمات همه عوامل فراجا برای تأمین امنیت در کشور قدردانی و عنوان کرد: نیروی انتظامی هوشیارانه از تمامیت کشور حفاظت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی نیرو‌های مسلح را ضامن امنیت کشور خواند و با اشاره به اینکه مخالفان و متعرضان به نیرو‌های مسلح، دشمن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی‌اند تصریح کرد: هر فردی که امنیت کشور را مختل کند، در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و حاکمیت، این موضوع را برنمی‌تابد.

وی با بیان اینکه به گواهی تاریخ، اعتماد و دلدادگی به غرب، هیچ‌گاه حاصلی جز جدا شدن بخشی از خاک کشور نداشته است، از وقایع "اوکراین" به عنوان ثمره‌ای بارز از دل بستگی و گرایش به غرب یاد کرد و خاطرنشان کرد: در حالی که چهار منطقه و حدود ۱۵ درصد از خاک کشور اوکرین به روسیه ملحق شده، درخواست عضویت اوکراین درپیمان ناتو طبق گفته دبیر کل ناتو مشروط به تایید کشور‌های عضو در این پیمان است؛ بنابراین باید همواره در بر بر دشمنان هوشیارانه عمل کنیم.

فرارسیدن روز کودک و ضرورت فراهم سازی زمینه آموزش کودکان این مرزوبوم بر اساس فرهنگ ایرانی - اسلامی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرورت ساماندهی کودکان کار و سازماندهی مهد‌های کودک و همچنین فرارسیدن روز دامپزشکی و اهمیت فعالیت این بخش در تأمین سلامت مردم از دیگر محور‌های خطبه‌های این هفته سمنان به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین