کد خبر: ۸۰۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

حمله روسیه به کی‌یف با ۱۱ کشته و ۸۷ نفر زخمی

پلیس اوکراین امروز از کشته شدن ۱۱ تَن و زخمی شدن ۸۷ نفر در جریان حمله تلافی جویانه روسیه به این کشور خبر داد.
حمله روسیه به کی‌یف با ۱۱ کشته و ۸۷ نفر زخمی
آفتاب‌‌نیوز :

پلیس اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد که در جریان حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین، ۱۱ نفر کشته و ۸۷ نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه پلیس اوکراین در این خصوص آمده است: ۷۰ تاسیسات از جمله ۲۹ تاسیسات حیاتی و ۳۵ ساختمان مسکونی در این حمله آسیب دیدند. مسکو ۸۴ موشک شلیک کرد که ۴۳ موشک توسط پدافند ما سرنگون شد و ۲۴ پهپاد که ۱۳ فروند از آنها را سرنگون کردیم.

شبکه تلویزیونی الجزیره دراین خصوص افزود که معاون رئیس بهداشت اوکراین در دنیپرو هم اعلام کرد: ۱۵ نفر مجروح شدند که حال ۴ نفر از آنها وخیم است.

۲ روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌های شهرهای کی‌ یف، دنیپرو ، لویو، ژیتومیر، خملنیتسکی و ترنوپیل هدف حملات موشکی روسیه هستند.

خبرگزاری دولتی اوکراینی «اونیان» اعلام کرد صبح امروز صدای ۴ انفجار در کی یف شنیده شد و گزارش‌ هایی نیز درباره عملکرد پدافند هوایی ارتش اوکراین در استان کی یف انتشار یافت. به نوشته خبرگزاری فرانسه این انفجارها حوالی ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی و یک ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف رخ داده است. این خبرگزاری افزود که خبرنگارانش چندین آمبولانس را دیده اند که به سمت محل انفجارها در مرکز شهر حرکت کردند.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌ یف نیز از وقوع چند انفجار در منطقه «شفچنکوفسکی» در مرکز این شهر خبر داد و افزود که خدمات اورژانس در حال ارسال به منطقه است و جزئیات بیشتر درباره این حادثه بعداً اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری «Strana.ua» هم گزارش داد که ساکنان منطقه «پچرسک» در کی‌یف از وقوع سه انفجار قوی در این منطقه خبر داده و گفتند که صدای این انفجارها در سایر مناطق این شهر شنیده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین