کد خبر: ۸۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
در نامه اسماعیل هنیه خطاب به پادشاه عربستان تاکید شد:

تاکید حماس بر پایبندی بر توافقنامه مکه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی اسماعیل هنیه خبر از ارسال نامه‌ای از سوی او به پادشاه عربستان مبنی بر وفاداری و تعهد وی به توافقنامه 2007 در مکه داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «طاهر النونو» سخنگوی «اسماعیل هنیه» اعلام کرد که وی در نامه‌ای به «ملک عبدالله بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، بر تعهد خود به توافقنامه سال 2007 مکه تاکید کرده است. 

طاهر النونو سخنگوی اسماعیل هنیه اعلام کرد: «هنیه این هفته با ارسال نامه‌ای به ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی اعلام کرده است که همچنان به توافقنامه مکه متعهد . پای‌بند است». 

در توافقنامه مکه که بین «محمود عباس» رئیس جنبش فتح و خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس در شهر مکه عربستان سعودی و با حضور ملک عبدالله پادشاه این کشور امضا شد، تنها تشکیل دولت وحدت ملی خواسته شده و به برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی فلسطینی اشاره نشده است. 

گفتنی است از فوریه 2007 که حماس کنترل باریکه غزه را با کمک نیروهای نظامی خود به دست گرفت، توافق و ائتلاف مابین حماس و فتح، منعقد شده در مکه دستخوش آسیب و تنش شد.

از آن زمان (فوریه 2007 ) کنترل غزه در اختیار جنبش حماس به رهبری اسماعیل هنیه باقی مانده است و کنترل ساحل غربی نیز در دست محمود عباس و جنبش متبوعش، فتح باقی مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین