کد خبر: ۸۰۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: سارقان اثر تاریخی کتیبه سر در مسجد جامع بابل هنوز مشخص نشده و علت آن از سوی مراجع قضایی در دست بررسی است.
کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا کردان با اشاره به مفقود شدن کتیبه با قدمت و تاریخی سر در مسجد جامع بابل اظهار داشت: کتیبه تاریخی مسجد جامع شامگاه چهارشنبه بیستم مهرماه به سرقت رفته و روز پنجشنبه به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گزارش داده شد.

وی با بیان اینکه پس از گزارش سرقت اقدامات اولیه و رایزنی‌ها با نامه‌نگاری به دستگاه قضایی انجام شده است، افزود: هم‌اکنون منتظر نتیجه دستگاه قضایی بر پیگیری و کشف این اثر باستانی و تاریخی از سوی سارق یا سارقان هستیم.

کردان با تاکید براینکه هنوز سارقان کتیبه سردر مسجد جامع مشخص نشده است، گفت: طبق گفته‌هایی مبنی بر سرقت کتیبه از سوی اغتشاشگران تاکنون گزارشی ارائه نشده و پس از بررسی بیشتر اعلام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران قدمت این کتیبه تاریخی را سال 1251 ه ق و دوره محمدشاه قاجار عنوان و بیان کرد: از آن دوره تاکنون این کتیبه در سر در ورودی مسجد جامع بابل نصب بوده که از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است و یگان حفاظت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا این اثر دیرینه به جایگاهش برگردد.

وی خاطرنشان کرد: در مازندران با وجود تپه‌های باستانی و تاریخی آثار بسیاری به سرقت می‌رود که نیاز به ورود جدی دستگاه قضایی است تا این آثار مورد حفاظت قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین